גדרות עץ או ברזל?

בין אם היא עבור הגינה, שטח חקלאי או מסחרי, גדר עץ או גדר אלומיניום, ברזל וכל גינה עשויה חומר אחר – משליכה על השטח מבחינה עיצובית, בטיחותית ופרקטית. כיצד בוחרים בגדר הנכונה? – ריכזנו עבורכם כמה טיפים.

היתרונות והחסרונות של גדר מעץ

בכל הנוגע לבחירת גדר, ההתלבטויות צריכות לכלול פקטורים של סגנון, סוגי עצים שונים וכן את רמת התחזוקה שהעץ מצריך. כדי להבין למה לבחור עץ, נתעמק באיכויות וביתרונות שלו. למשל, ניתן להתאים בקלות גדרות עץ כך שיתאימו לכל גודל או צורה של הנכס. כמו כן, עם תחזוקה נכונה, גדרות עץ יכולות להחזיק מעמד שנים רבות. עם זאת, יש גם כמה חסרונות, כמו למשל העובדה שגדרות עץ דורשות תחזוקה שוטפת, כגון שימון ואיטום, כדי למנוע ריקבון והתעוותות של העץ. נוסף על כך, גדרות עץ גם רגישות יותר לנזק של חרקים ואלמנטים של מזג אוויר.

היתרונות והחסרונות של גדרות אלומיניום

לגדרות אלומיניום יש מראה מלוטש, אבל יש לאלו גם יתרונות נוספים. לדוגמה, גדרות אלומיניום בדרך כלל מצריכות תחזוקה מעטה, וזאת בניגוד לגדרות עץ. כמו כן, גדרות אלומיניום עמידות מאוד בפני חלודה, מה שהופך אותן לאופציה שתהיה חסכונית בטווח הרחוק. ברמה העיצובית, גדר אלומיניום יכולה להיות מיוצרת במגוון רחב של עיצובים, מה שמאפשר לכם להתאים את הגדר כמעט לכל סוג עיצוב פנים או חוץ. עם ההתאמה הנכונה, הגדר תשלים בקלות את עיצוב הבית שלכם. עם זאת, גדרות אלומיניום יכולות להיות יקרות בהשוואה לחלק מסוגי העצים, כך שזה גם עניין של תקציב. 

היתרונות והחסרונות של גדרות ברזל

גדרות ברזל בשימוש כבר מאות שנים והן ידועות בחוזקן ובעמידותן. ברוב המקרים גדרות ברזל יהיו עשויות מברזל יצוק או פלדה, אם כי שני סוגי החומרים האלו מציעים יתרונות ייחודיים וחשובים. לצורך העניין, גדרות ברזל הן אחת האפשרויות החזקות ביותר, מה שמאפשר לכם להנות מאבטחה מוגברת בנכס שלכם. יתרה מכך, ניתן להתאים גדרות ברזל בהתאמה אישית עם עיצובים ודוגמאות מורכבות, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית למטרות דקורטיביות. למשל, ניתן לייצר גדרות ברזל מפורזלות בסגנונות שונים. עם זאת, החיסרון המובהק בברזל טמון בכך שהחומר הזה יותר נוטה להחליד מאשר חומרים כמו אלומיניום. כמו כן, ברזל דקורטיבי לא יהיה מאוד זול. 

לסיכום, באיזה סוג גדר לבחור?

בסופו של יום, אם אתם בלבטים בין התקנת גדר אלומיניום או גדר עץ בנכס שלכם, זכרו כי הן גדר ברזל והן גדר מעץ מגיעות עם סט של יתרונות חסרונות משלהן. לכן, בחירת הגדר המתאימה תלויה רבות בגורמים שונים כמו תקציב, דרישות תחזוקה וסוג העיצוב שהכי מושך אתכם. מכיוון שהבחירה בין הגדרות יכולה להיות מבלבלת, תרצו להימנע מטעויות יקרות לשווא. זו הסיבה לכך שאנחנו ממליצים לערוך השוואת מחירים בין מתקיני גדרות עץ, אלומיניום וברזל. כאשר עורכים השוואת מחירי התקנת גדרות, מבינים טוב יותר את השוק, מכירים את סוגי הגדרות השונות, נחשפים בפני מחירים של מתקינים מקצועיים ועוד. במילים פשוטות, סקר שוק.