מהו תפקידם של עץ ואלומיניום במסגרת שיפוץ דירה כולל?

      גם עץ וגם אלומיניום הם חומרי גלם פופולריים מאוד, וקל להבין למה: לשניהם יתרונות משמעותיים, ובנוסף הם זמינים לנו מאוד. גם כמשפצים דירה נעשה בהם שימוש נרחב, ובפרט למטרות הבאות:

דלתות פנים וחוץ

שיפוץ דירה מקיף הוא הזדמנות מצוינת להחליף את הדלתות, ובפרט את דלתות הפנים שמן הסתם המראה שלהן התיישן ואולי אפילו יש בהן גם סדקים, עיוותים או פגמים אחרים. בעבר רוב הדלתות בתוך הדירות היו מעץ, אבל היום ישנה גם האופציה של אלומיניום, ושתיהן טובות מאוד. גם דלתות פנים מעץ וגם דלתות אלומיניום מגיעות במבחר רחב של עיצובים וסגנונות, ולכן ניתן לשלב את שני הסוגים בכל מראה מבוקש. אם יש דלתות חוץ – כלומר דלת שמובילה לגינה או למרפסת, ההמלצה היא להשתמש בדלת אלומיניום שתהיה עמידה יותר לפגעי מזג האוויר.

מטבח חדש

העץ מככב בכל מטבח, לצד חומרי גלם חיוניים אחרים כמו שיש ועוד. מאחר שמטבח הוא מרחב אינטנסיבי ותובעני מעצם הווייתו, ולנוכח אופי העשייה בו, ההמלצה היא להשתמש בעץ איכותי ולא להתפשר על כך. ארונות מטבח מעץ משדרים חמימות, ועוד מקום שבו אפשר להביא לידי ביטוי את האיכויות של העץ – ובמיוחד את המראה היוקרתי והאנרגיות הטבעיות והחיוביות – הוא דלפק שלצידו יוכלו בני הבית לשבת ביחד וליהנות מרגעים של נחת.

רצפת פרקט

במסגרת שיפוץ דירה הכל כלול תוחלף בין היתר גם הרצפה הקיימת. אם החלטתם להעניק לנכס מראה מנצח, תוכלו להתקין רצפת פרקט בכל החללים, או לפחות בחלקם. פרקט עץ מזוהה, ובצדק כמובן, עם יוקרה אמיתית, ועוד סיבה טובה להרכיב פרקט מסוג זה היא התחושה הנעימה מאוד כשמסתובבים בבית יחפים, גם בקיץ וגם בחורף. בחללים הרטובים ניתן להתקין פרקט עץ סינטטי, שלא מתרגש ממים ומשלים הרמוניה אחידה בכל רחבי הבית.

חלונות ותריסים

בדירות ישנות גם החלונות וגם התריסים עלולים להיראות מיושנים במיוחד ואפילו מוזנחים (גם כשמקפידים לשמור על הבית). שיפוץ קומפלט בדירה כזו יכלול החלפת חלונות ותריסים, וחומר הגלם האידיאלי הוא האלומיניום – בזכות העמידות הרבה, גם לקורוזיה וגם לרוחות והפעלת כוחות. עוד כדאי לדעת שהאלומיניום מתאפיין במשקל קל, כך שהחלונות והתריסים לא יוצרים עומס יתר גם כשמדובר על מפתחים גדולים מאוד, ולמעשה השיפוץ הוא הזדמנות למשל ליצור חלון ענק בסלון שמשקיף אל נוף מרחיב נשימה. כמו כן אלומיניום הוא חומר גלם מתאים לכל סוגי החלונות (הזזה, ציר, חלונות בלגיים, חלונות פנורמיים, חלונות צרפתיים ועוד), וגם לכל סוגי התריסים (כולל החשמליים, בזכות המשקל הקל והחוסן הרב).

ריהוט

במסגרת שיפוץ כולל כדאי להחליף גם רהיטים שכבר לא באמת מספקים נחת. עץ הוא חומר הגלם המומלץ לשולחן פינת האוכל, לשולחן בסלון, ואם כבר משדרגים את כל הבית גם מיטות חדשות מעץ מלא יכולות להוסיף המון.