פרגולת עץ לפתרון הצללה : המראה המנצח

פרגולת עץ לפתרון הצללה: המראה המנצח

מדינת ישראל נחשבת למדינה שטופת שמש, מה שמאפשר לנו לבלות בחוץ שעות נוספות ולרצון לעשות זאת במרחב נינוח. עבור המרחב החיצוני שלנו, פרגולת עץ מעניקה את הפתרון המושלם עם הצללה נוחה וכמובן מראה מנצח שכיף להתגאות בו.

העץ מלווה אותנו בשימושים שונים בחוץ וכשאנחנו מיישמים אותו בפרגולה אנחנו יכולים לקבל מראה טבעי, הרמוני ואסתטי. פרגולת עץ הופכת כל חצר ומרפסת למרחב שכיף מוגן שכיף לצאת אליו בשעות שונות של היום ולהרגיש נפלא. במטרה להבין מהם היתרונות של הבחירה בעץ ומהי הדרך בה נבנה את הפרגולה, פנינו למומחים. חברת אביב פרגולות המביאה עימה ניסיון רב בתחום, הכרות עם החומרים השונים וזכינו לשמוע ממנה על תהליך בניית הפרגולה וגם לקבל טיפים בנושא.

פרגולות עץ – הבחירה הטבעית

רבים מאיתנו חושבים על העץ בתור החומר הראשון לבנות ממנו את הפרגולה ובצדק. לעץ אסתטיקה טבעית אשר משתלבת בקלות בגינה שלנו. הוא מעניק מראה חמים ומביא איתו אופי ייחודי וקסם לכל חלל חיצוני עם טקסטורה שאי אפשר להתעלם ממנה וגוון עשיר. המראה מסביר פנים ומשתלב באופן מושלם עם הסביבה שלנו.

העץ הוא גם חומר שמאפשר לבצע עיצובים שונים כשמבחינת הגימור הוא יכול לקבל את המראה המודרני המלוטש או המראה הכפרי. למעשה אפשר לעצב את הפרגולה כך שתתאים לסגנון האדריכלי של המבנה וכמובן להעדפות האישיות של בני הבית. מבחינת העדפות, ההתייחסות היא לבחירת העץ, צורת המבנה והגימור והתוצאה יכולה לשקף את הטעם והחזון הייחודיים לנו.

תכונה שהופכת את העץ לבחירה טבעית היא היכולת שלו לבודד באופן טבעי. מעבר לכך שהוא מגן עלינו מפני השמש החמה ויוצר אווירה נוחה, הוא גם לא סופג חום או קור ולכן בביצוע נכון הוא יכול להיות גם במקומות קרים או חמים מאד ואין כל חשש ממגע בפרגולה. כדי להשיג את כל היתרונות הללו יש להקפיד על תכנון נכון וכמובן ביצוע בדיוק על פי התוכניות.

תכנון ובניית פרגולה מעץ

פרגולה מעץ יכולה להיות פתרון ההצללה המושלם כאשר כל פרויקט מתחיל מייעוץ ראשוני והבנה מה המשפחה רוצה להשיג וכיצד נראה השטח. ישנם בתים בהם ברור כיצד תותקן הפרגולה וישנם בתים בהם השטח מביא אתגרים שונים ויש להתייחס אליהם כבר בתחילת הדרך. בייעוץ הראשוני אפשר להבין מה הרצונות, מהם המגבלות, מה יהיה שטח הפרגולה וזו תהיה גם ההזדמנות לבחון אפשרויות עיצוב וחומרים שונים.

לאחר איסוף המידע הראשוני זה הזמן להתחיל לתכנן את הפרגולה ולקבוע את העיצוב שלה. התכנון יביא בחשבון את הרצונות של בני הבית, את המרחב הקיים ויתייחס גם לדרישות לנקודות חשמל, מערכת הניקוז ומערכות נוספות שיתכן שאמורות להיות במקום. חשוב לציין כי שום דבר לא מתחיל להיבנות לפני שהמשפחה יודעת מבינה את התמונה המלאה ומאשרת את העבודה.

ברגע שנקבע העיצוב ונבחרו חומרי העבודה זה הזמן להתחיל ליצור את התשתית עליה תונח הפרגולה. ישנן פרגולות שונות כולל פרגולות תלויות ותמיד נצטרך ליצור את התשתית שעליה תיבנה הצורה שנרצה לקבל. לאחר הקמת התשתית נוכל לסיים את בניית הפרגולה ולבצע עבודות גימור הכוללות איטום של העץ וצבע סופי.

טיפים להשגת המראה המנצח

פרגולת עץ לא רק מעניקה את פתרון ההצללה המושלם אלא גם מעלה את ערך הבית ומשדרגת את החוויה היום יומית שלנו. אל תהליך הבנייה יש להתייחס כתהליך חד פעמי כשהפרגולה אמורה לשמש אותנו לאורך שנים רבות. הטיפים הבאים שניתנו לנו על ידי המומחים בתחום יוכלו לעזור לנו לא רק ליהנות מהמראה המנצח אלא ליהנות ממנו לאורך שנים:

  1. הגדרת המטרה – רצוי להגדיר בתחילת הדרך את המטרה שלנו וכיצד נרצה להשתמש במרחב החיצוני. כדאי לחשוב מה יהיה מתחת לפרגולה ואיך נבלה במקום.
  2. קביעת גודל הפרגולה – בהתאם למרחב, ליכולות ההנדסיות ולטעם האישי יש לקבוע מה יהיה גודל הפרגולה כך שהיא לא תתפוס שטח רב מדי אך גם לא תהיה צפופה.
  3. הכרת העצים השונים – כדאי לשאול את החברה בנוגע לסוגי העץ השונים, להתרשם מאיכות הגימור של כל אחד ובהתאם לבחור בזה שמתאים לנו.
  4. תכנון התחזוקה – חשוב להבין מראש אילו עבודות תחזוקה ידרשו ולהבין כיצד נבצע אותן בפועל ולהעדיף חברה שיכולה לעזור לנו גם בכך.
  5. שילוב פתרונות – בניית הפרגולה יכולה להיות הזדמנות מעולה להתאים את המרחב, להוסיף מאוורר תקרה, לחשוב על אדניות צמחים ומרכיבים דקורטיביים נוספים שישדרגו את החוויה שלנו.