איך לאטום פרגולה בצורה הטובה ביותר ?

איך לאטום פרגולה בצורה הטובה ביותר?

פרגולות נחשבות למבנה ארעי בחצרות ובמרפסות והן מורכבות מלייסטים של עץ או אלומיניום עם מרווח דיי גדול בניהם. המשמעות היא, שהפרגולות מייצרות צל נדרש ברוב שעות היום, אך הן אינן אטומות מפני גשם ולא מאפשרות לשבת בחוץ בימי החורף. על מנת לאפשר שימוש בחצר גם בקיץ וגם בחורף, יש לבצע איטום של הפרגולה. איך מבצעים איטום כזה? מהם חומרי האיטום הטובים ביותר? האם האיטום מגן גם בצידי הפרגולה? על כל השאלות האלו נענה במאמר הבא. 

איך מבצעים איטום לפרגולה?

איטום פרגולה הוא לרוב איטום שמתבצע בחלק העליון של הפרגולה, הנקרא גם הגג שלה. את האיטום מבצעים על ידי הנחת משטח אטום שצדיו מעט בולטים מקווי המתאר של הפרגולה עצמה.

את האיטום מחברים באמצעות הברגה והמטרה שהחיבור יהיה חזק ויחזיק לזמן רב.ההברגה מתחברת ישירות ללייסטים והקורות של הפרגולה ואם ישנו קיר תומך, אז גם אליו.

מהם חומרי האיטום הנפוצים והטובים ביותר?

חומר האיטום הנפוץ ביותר כיום הוא הסנטף. איטום סנטף נחשב כיום לחומר הטוב ביותר שעלותו יחסית סבירה והוא מאושר לשימוש ללא צורך בתקנים מיוחדים.

יריעות הסנטף הינן חזקות ועמידות ולא מאפשרות כניסה של מי הגשם בחורף. החיסרון היחיד שלו קשור ברעש שטיפות הגשם מייצרות עליו.

כמו כן, ניתן לרכוש אותו בצבעים שונים, כאשר הפופולארי ביותר הוא הגוון השקוף ששומר על המראה היפה של הפרגולה.

את הסנטף לרוב יחברו לפרגולות עץ, אך כשמדובר בפרגולות שעשויות אלומיניום, ישנם פתרונות נוספים שלעיתים מתחברים עם מנגנונים חשמליים המאפשרים סגירה ופתיחה בעת הצורך. פתרונות אלו הם לרוב בד חזק ועמיד שמים לא יכולים לחדור דרכו.

האם איטום הגג של הפרגולה מספק גם איטום מהצדדים?

איטום של גג הפרגולה באמצעות סנטף יספק איטום צידי ראוי, במידה ובבנייתהפרגולה לקחו בחשבון את השיפועים הרצויים.

בפרגולה שהשיפוע אינו מספק, המים ייכנסו גם מהצדדים. מי שמעוניין באיטום צדיראוי יותר, יוכל לבצע סגירת פרגולה באמצעות קירות בד.

אלו פתרונות שנראה לרוב בפרגולות שעשויות מאלומיניום ופחות בפרגולות שעשויותעץ, למרות שזה כן אפשרי לבצע.

האם מומלץ לבצע איטום לבד?

איטום של פרגולה לא מומלץ לבצע לבד, כי עבודה לא מקצועית פשוט תהרוס אתהסנטף ולא תממש את המטרה של האיטום.

מומלץ להזמין קבלן איטום מקצועי שיבצע את העבודה. עבור קבלן האיטום מדובר עלעבודה פשוטה שניתן לבצע בעלויות נמוכות ובמינימום זמן.

בכל מקרה, אם עדיין לא בניתם את הפרגולה, מומלץ לבצע את חיבור הסנטף בעתהבנייה וכך הקבלן יכול לתכנן טוב יותר את שיפועי הפרגולה.

כמה איטום לפרגולה עשוי לעלות?

השאלה המתבקשת בכל הקשור לאיטום של פרגולה היא שאלת העלות. בסופו של דבר, כמה עשוי לעלות לכם סנטף לאיטום הגג? וכמה תעלה העבודה?

העלות הכוללת של עבודת ההתקנה יחד עם רכישת יריעות הסנטף נעה בין 200 – 250₪. עלות הסנטף היא בין 60 – 80 למ"ר וכל שאר הסכום הוא עלות העבודה.

מי שמתעסק בבנייה בעץ ויודע באופן ברור להתקין סנטף, יוכל לחסוך את עלותההתקנה, אך לרוב, כדאי לבצע זאת עם איש מקצוע ולא להסתבך.

לסיכום, איטום של פרגולה היא חלק מהנוחות שלכם המאפשרת לשבת בחוץ גם בקיץוגם בחורף. הדרך הטובה ביותר לאיטום היא באמצעות סנטף שהוא חומר חזק ועמיד המגיעבמגוון צבעים ולא מאפשר כניסה של מי גשם. התקנה של הסנטף מומלץ לבצע עם איש מקצוע או קבלן שיפוצים שיודע לבצע התקנה איכותית לטווח ארוך.

המאמר בשיתוף קבלן איטום מוסמך מחברת הראשון באיטום: https://www.itum1.co.il