מהם החסרונות של פרגולה ועץ ואיך ניתן להתמודד עמם?

אחת הדרכים ליהנות מחללי החוץ, היא ליצור מקומות מוצלים שניתן לשבת בהם בשעות הפנאי או לארח חברים ובני משפחה. זו הסיבה שפרגולות הפכו לכל כך פופולריות, כאשר אחד החומרים הנפוצים לייצור פרגולות הוא עץ. פרגולה מעץ מוסיפה המון לכל חלל חוץ, עם זאת העץ הוא חומר טבעי ולמרות יופיו, יש לו כמה חסרונות שחשוב להכיר, ולו רק כדי להתמודד איתם כמו שצריך.

מה החסרונות של פרגולה מעץ?

פרגולות מעץ יכולות להפוך את חללי החוץ שלכם לפרקטיים וסופר מעוצבים, יחד עם זאת, הם מגיעות עם סט של אתגרים,
ביניהם:

·         טרמיטים – פרגולות הן מבני עץ והעובדה שהן נמצאות בחוץ חושפת אותן לנזקי טרמיטים. טרמיטים ניזונים מעץ,
והם פועלים בשקט, כך שיכול לעבור זמן עד שתדעו שהם שם. בינתיים המזיקים הזעירים הללו יכולים לגרום לנזק משמעותי ולפגוע בשלמותה המבנית של הפרגולה
ולהעלות את הצורך בתיקונים יקרים, כל שכן בבניית פרגולה חדשה, כאשר הנזק אינו מטופל בזמן.

·         בלאי וריקבון – חשיפה מתמדת לפגעי מזג האוויר, במיוחד למים ולחות עלולה לגבות מחיר מפרגולות שמיוצרות
מעץ, ולאורך זמן, מצבן עשוי להתדרדר והן יכולות גם להירקב. מצב זה יכול לפגוע בנראות ובאסתטיקה של הפרגולה, אך לא פחות חשוב, בחוזקן ויציבותן ואז הקונסטרוקציה שלהן כבר לא תהיה כל כך בטיחותית.

·         תחזוקה – חסרון נוסף של פרגולות עץ הוא התחזוקה שהן עשויות לדרוש כדי להיראות במיטבן. מניקיון רגיל של
עלים, דרך ליטוש אחת לתקופה וצביעה מחדש כדי לחדש את הצבע או להגן על העץ מפני נזקי לחות וחשיפה לשמש, משימות תחזוקה יכולות לגזול זמן יקר, תשומת לב ומשאבים. למרות שיש לציין שזהו גם חלק מהקסם בעת בחירת פרגולות עץ.

כיצד מתמודדים?

למרות שיש חסרונות, היכרות איתם מבעוד מועד גם מאפשרת להתמודד איתם יותר טוב. פרגולות מעץ משתלבות מדהים בחללי חוץ, ולא כדאי לוותר עליהן רק בגלל כמה אתגרים. אז למרות שהחסרונות יכולים להיראות מרתיעים, יש גם לא מעט פתרונות מעשיים שיכולים למתן את השפעתם ולמקסם את ההנאה שלכם ממרחבי החוץ.

·         הגנה מפני טרמיטים – כדי להילחם במזיקים הטורדניים רצוי לבצע בדיקות יזומות וטיפולים שוטפים. אפשר לבחור בעצים קשים אשר מגלים עמידים גבוהה יותר בפני נזקי טרמיטים, לצפות את העץ בחומרים מגנים, וכמובן להזמין מדביר שיבצע ריסוס והדברת טרמיטים בעת הצורך, בין אם למניעה ובין אם לטיפול.

·         הגנה מפני מזג האוויר – כדי להתגבר על חסרונות שנוצרים מחשיפה למזג האוויר, אתם יכולים לחשוב על עיצוב מתאים. כמו למשל להשתמש בגגונים אשר יחפו את הפרגולה, ויגנו עליה מפני גשם, אור שמש ולחות. כמו כן, ניתן לבחור גם בעצים עמידים יותר מפני מזג האוויר, או לצפות את העץ בחומר אטום למים.

·         תחזוקה שוטפת – תחזוקה שוטפת היא המפתח לשימור פרגולות עץ ובעזרתה תוכלו להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר יפה ופונקציונלית. הקפידו לחדש את העץ אחת לתקופה, ללטש, לשמן, לאטום את העץ ולעשות את כל הפעולות הנחוצות כדי לשמור עליו, ולהאריך את תוחלת החיים של הפרגולה.

לסיכום, חשוב להיות מודעים לאתגרים וליישם פתרונות שיתעלו מעל החסרונות, ויאפשרו לכם ליהנות מהפרגולה למשך שנים.