פרגולות אלומיניום או עץ – איך לבחור מבין 2 האפשרויות?

 פרגולה היא תמיד תוספת מבורכת לכל חצר, גג או מרפסת שמש. האפשרות ליהנות מהמרחב החיצוני גם בשעות הלוהטות ביותר של ימי הקיץ החמים ביותר – וכידוע לפי כל המומחים יהיו יותר ויותר זמנים כאלה בשנים הבאות – משדרגת במידה ניכרת כל נכס. השאלה הראשונה היא אלומיניום או עץ, ומאחר שיש יתרונות גם לחומר הגלם הראשון וגם לשני, כדאי להכיר את שתי האפשרויות.

היתרונות של פרגולות העץ

עץ הוא הבחירה הטבעית כשמתכננים להוסיף פרגולה למרפסת, לגג או לחצר. הסיבה לכך היא שעץ הוא חומר גלם טבעי, ולכן הוא מייצר חיבור מידי לסביבה ולטבע. לעץ יש עוד איכות משמעותית: הוא משדר גם יוקרה וגם שורשיות, גם חוסן וגם רוך, ויש בו גם מימד רומנטי נעים לעין. למי שמחפשים פרגולה בעלת מראה אותנטי (וכמובן מרשים מאוד), העץ הוא האופציה המומלצת.

היתרונות של פרגולות האלומיניום

חשוב להדגיש מיד שגם לפרגולות האלומיניום מראה מרשים מאוד. למעשה, ניתן למצוא מבחר פרגולות אלומיניום מעוצבות מסוגים שונים, כולל כאלה בעלות מראה דמוי עץ שובה לב.

היתרון המרכזי של פרגולות מאלומיניום הוא העמידות הגבוהה. עץ, בהיותו חומר גלם טבעי, עלול להינזק כתוצאה ממגע עם מים ולמעשה גם חשיפה ללחות גבוהה מובילה לפגיעה בפרגולת עץ. האלומיניום לעומת זאת כולל שכבת אלומינה שמונעת קורוזיה (התהליך הכימי שגורם לחלודה), וכמובן שמים לא חודרים פנימה ולא משפיעים לרעה. העמידות היא גם בפני רוחות עזות והפעלת כוח, בזכות החוסן הרב של המתכת, למרות שהיא קלת משקל.

במקרים שבהם המטרה היא מקסימום גמישות, כלומר פרגולה שאפשר לפתוח ולסגור בהתאם למזג האוויר, אלומיניום הוא הבחירה היחידה – מפני שרק פרגולת אלומיניום ניתן לייצר באופן שיאפשר גלילה של הקורות.

השיקול המרכזי בבחירה

גם פרגולה מעץ וגם פרגולה מאלומיניום הן פתרונות הצללה מעולים – ויפים. פרגולה מהסוג הראשון אמנם מחייבת תחזוקה מסוימת על-מנת שפגעי מזג האוויר לא יזיקו לה, אבל מדובר בפעולה פשוטה, לא יקרה וגם לא תכופה יתר על המידה (שימון הקורות אחת לשנה יספיק במרבית המקרים).

בהתאם השיקול המרכזי בבחירה בין שתי האפשרויות הוא הטעם שלכם: אם אתם מעדיפים מראה טבעי לחלוטין, כדאי לבחור בפרגולה מעץ. אם אתם מעדיפים את המראה המדויק והנקי של האלומיניום, תוכלו להפיק הנאה מרובה מפרגולת מתכת.

על מה חשוב להקפיד לפני רכישת פרגולה?

אחרי שאתם יודעים מה אתם רוצים, עץ או אלומיניום, השלב הבא הוא מדידה מדויקת של השטח, על-מנת שאפשר יהיה לתכנן את הפרגולה המושלמת עבורכם. עוד דגש חשוב הוא לפנות אך ורק לחברה אמינה ורצינית, בעלת ניסיון רב בייצור פרגולות ובהתקנתן – כך שתוכלו להפיק מקסימום תועלת מפתרון ההצללה, ולטווח ארוך.