שדרוג הבית באמצעות עץ – מהו מקום הקמין?

            קמין, ובפרט קמין עץ, הוא תוספת מבורכת לכל בית: הוא מפזר בחלל חמימות נעימה מאוד, הרבה יותר ממזגנים ותנורים; הוא מייצר אווירה ייחודית; עץ מטבעו משדר יוקרה ובמקביל גם שורשיות וחיבור לסביבה; ובנוסף הקמין  גם חסכוני יותר משימוש בחשמל לשם חימום הבית. אחת ההחלטות החשובות ביותר היא איפה למקם את הקמין, ואם גם אתם זקוקים לעזרה בבחירה, מוזמנים לקרוא את המאמר שהכנו עבורכם.

ההרגלים של בני הבית

השיקול הראשון במיקום הקמין הוא ההרגלים של בני הבית וההעדפות שלהם. אם הפעילות האהובה של מי שנמצא בדירה היא רביצה משותפת בסלון לטובת צפייה בטלוויזיה, האזנה למוזיקה וגם "סתם" שיחות על החיים – כדאי להתקין את הקמין מול מערכת הישיבה, כך שתוכלו תמיד לצפות בעץ המתפצח וליהנות גם מהטמפרטורה הנעימה וגם מהמראה הממכר. אם לעומת זאת הפעילות האהובה ביותר היא אירוח חברים, קרובי משפחה ומכרים לארוחות מושקעות, כדאי לשקול להציב את הקמין מול שולחן האוכל הגדול, כך שהוא יהווה תפאורה מוצלחת לאירוע. כשמרחב האירוח והמטבח מתלכדים לכדי חלל אחד גדול, תוכלו להציב את הקמין במרכזו, לצד עמוד מחופה בלבנים שיהווה גם מקום לארובה וגם אלמנט דקורטיבי שמכוון את התנועה בחלל.

בטיחות ונוחות

שיקול מרכזי נוסף בבחירת המקום של קמין העץ הוא בטיחות. אמנם קמין איכותי תמיד בנוי כך שלא יסכן את סביבתו, וכולל אמצעי בטיחות רלוונטיים, אבל גם כך תמיד רצוי להוסיף עוד אלמנט של זהירות – ולמקם את הקמין כך שאפשר יהיה להסתובב במרחב בלי להיתקל בו או לעבור קרוב מדי אליו. בדרך זו מובטחת גם רמת בטיחות מרבית, וגם נוחות השימוש בסלון לא נפגעת.

הרמוניה עם שאר האלמנטים בחלל

קמינים מעוצבים הם כאמור תוספת שיכולה לשדרג כל בית. את התועלות הפרקטיות כבר פירטנו – חמימות נעימה, יעילות אנרגטית גבוהה וחיסכון כספי – ועל-מנת למקסם את התועלת מרכישת הקמין גם בהיבט הוויזואלי, חשוב להתייחס בבחירת המיקום שלו גם לשאר האלמנטים בחלל. 

חשוב לזכור שקמין תמיד מושך תשומת לב רבה. בהתאם הוא עלול לגנוב את הפוקוס מאלמנטים אחרים שמוצבים בסלון שלכם, בפינת האוכל וכו'. על-מנת שגם המרכיבים האחרים בעיצוב הבית, שמן הסתם גם בבחירתם הושקעו לא מעט משאבים, ימשיכו להיות נוכחים בחלל ולתרום את תרומתם החיובית, מומלץ ליצור מספר מוקדי עניין ולהימנע מעומס יתר ויזואלי בנקודה אחת.

פינה רומנטית קסומה

קמין עץ מסוגנן יכול להפוך למרכז של פינה רומנטית מכושפת. בסלון של בית של זוג, ובעצם גם אם כבר יש משפחה רחבה יותר, תוכלו להציב את הקמין באחת הפינות וליצור סביבו אווירה שתיצור את הקסם הרצוי ותעצים את הרומנטיקה בחייכם – לא בכדי המראה של זוג מתכרבל או מתחבק מול קמין בוער הפך לכל כך רווח בסרטים וסדרות רומנטיות.