You are currently viewing טרמיטים בפרגולה – כל מה שחשוב לדעת

טרמיטים בפרגולה – כל מה שחשוב לדעת

ישראל היא מדינה חמה מאוד. לאורך הקיץ, שמתפרס על פני תקופה הולכת ומתארכת, קרינת השמש מסוכנת לאורך רוב שעות היום, ולמעשה גם בעונות השנה האחרות ישנם לא מעט ימים שבהם ישיבה בחצר היא בלתי אפשרית כמעט בגלל הטמפרטורות הגבוהות – אלא אם כן מתקינים פרגולה. פרגולת עץ מספקת צל ולכן מאפשרת למצות את הפוטנציאל של הגינה. בנוסף היא משדרגת את המרחב גם מבחינה אסתטית, כך שמדובר במוצר עם תועלת רבה. התחזוקה של פרגולת עץ פשוטה למדי, אבל אם מגיעים אליה טרמיטים כבר נדרש טיפול מורכב – שחובה להפקידו בידי אנשי מקצוע מנוסים.

מדוע חשוב לפעול באופן מידי כשמתגלים טרמיטים בפרגולה?

טרמיטים ניזונים מעץ. ליתר דיוק החרק הזעיר אבל המזיק מאוד יודע לעכל תאית, ולכן הוא עלול להימשך אל הפרגולות. מושבה של טרמיטים בגינה, יכולה לכלול גם מאות אלפי פרטים, שחיים באופן נסתר מהעין – הקן של החרק ששייך למשפחת התיקנאים למרות שהוא נראה כמו נמלה נמצא בתוך האדמה, לפעמים בעומק של 5 מטרים. גם דרכי הגישה של הטרמיט נסתרות מהעין: הרגישות הרבה שלו לשמש גורמת לו לחפור מנהרות ומחילות ולנוע דרכן. הכמות הגדולה של הטרמיטים בכל מושבה והתיאבון יוצא הדופן שלהם גורמים לנזק חמור ואפילו בלתי הפיך תוך זמן קצר, ולכן אסור להתעכב בטיפול בהם.

שלב ראשון – ניטור מקיף

השלב הראשון בכל הדברה של טרמיטים הוא סריקה יסודית של שטח החצר כדי להבין איפה כבר נמצאים טרמיטים ולאן הם עוד עלולים להגיע. בהקשר זה כדאי לזכור שלצד הפרגולה עשוי להיות גם ריהוט גן מעץ, ובאופן טבעי גם הוא חשוף לסכנת כרסום. מדביר מנוסה יעבור על כל תא שטח, ויזהה את המקומות שבהם יש פעילות של טרמיטים (ובפרט חפירת מנהרות). לאחר איסוף המידע ניתן לתכנן את המלחמה בחרקים זוללי העץ.

שיטות הפעולה האפשריות

הדברת טרמיטים בפרגולה אפשרית בשתי דרכים עיקריות. דרך אחת היא להזריק ישירות אל קורות העץ חומר שקוטל את החרק הבעייתי. בחלק מהמקרים החומר מגיע בצורת ג'ל ובמקרים אחרים בצורת קצף, ומדבירים מנוסים יודעים כמובן לבחור את המוצר הספציפי האופטימלי בהתאם לנסיבות. חשוב מאוד לבצע את ההדברה באופן מדויק ובמינונים הנכונים, כדי שהטרמיטים לא יצליחו לחמוק מהחומר ולהמשיך לאכול את הפרגולה.

הגנה על הבית

כשמתגלים טרמיטים בפרגולה או בקרבת פרגולה, חשוב כמובן להגן באופן מידי על מתקן ההצללה ולמנוע את כרסום הקורות ע"י אותם חרקים – מפני שכרסום מתמשך פוגע ביציבות הפרגולה ולמעשה אף עלול להוביל לקריסתה או לצורך בפירוק. מיד לאחר מכן, ולמעשה במקביל, חשוב להגן על הבית עצמו. לשם כך חופרים תעלות מגן סביב הבית וממלאים אותן בחומרים כימיים ייעודיים שימנעו מהטרמיטים מעבר. רק פעולה מקצועית ונחושה תוביל לשמירה על הפרגולה ולחיסול מושבת החרקים המסוכנים.