איך לשדרג את מרפסת הבית שלכם? 

אחד הספרים הפופולריים ביותר ב-2005 נקרא "כל בית צריך מרפסת". השם מתאר באופן מדויק את ההוויה הישראלית, ואת הרצון של כולנו ליהנות גם מישיבה תחת כיפת השמיים, באוויר הפתוח, ובמיוחד בימי הקיץ החמים. כדי להפיק מקסימום תועלת מהמרפסת, חשוב להקדיש לה תשומת לב – ובפרט מומלצים השדרוגים הבאים:

פרגולה

ישראל היא מדינה חמה מאוד, ולפי כל התחזיות בשנים הבאות יהיו יותר ויותר גלי חום, עוד ועוד ימים לוהטים ובהתאם המון שעות שבהן השמש לא נעימה ואפילו מסוכנת. כדי ליהנות מהמרפסת גם בזמנים האלה, רצוי להתקין פרגולה. גם פרגולה מעץ וגם פרגולת אלומיניום הן מוצרים אסתטיים להפליא שמשדרגים את המרחב החיצוני גם בהיבט זה, ואם תרצו תוכלו להתקין פרגולה נגללת שמאפשרת מקסימום גמישות בשימוש.

עציצים

אחד היתרונות של מרפסת הוא האפשרות להתחבר לסביבה ולטבע גם בלב עיר, כשמסביב בטון ואספלט. עציצים יפים ברחבי המרפסת מעצימים את האלמנט הטבעי, ואפילו מייצרים הרגשה של גינה מלבלבת. חשוב להתאים את כמות העציצים ואת הגודל שלהם לשטח המרפסת, כשעבור מרפסות קטנות ההמלצה היא להשתמש במתקני תלייה ולהפוך קיר לגן פורח. גם אדניות שתלויות על המעקה מוסיפות צמחיה וצבע שובה לב בלי לתפוס מקום יקר במרפסת עצמה.

תאורה סולארית

כמו הפרגולה, גם תאורה סולארית מקנה תועלת כפולה – גם פונקציונליות וגם אסתטיות. עוד יתרון הוא החיסכון בחשמל, ולמעשה גם בהיבט הזה התועלת כפולה: גם אקולוגית וגם כלכלית. בזכות המגוון הרחב של האפשרויות תוכלו להעניק למרפסת אופי מדויק באמצעות התאורה, כשהאופציות הפופולריות הן גרילנדה עם לדים שיכולים להגיע בשלל צבעים וכדור בקוטר כזה או אחר.

כיסא נדנדה

אחרי שמעצבים את המרפסת עם צמחיה מרשימה, מן הסתם תרצו לשבת בה לפרקי זמן ארוכים וליהנות מכל היופי שמסביב. כיסא נדנדה הוא פינוק של ממש, וגם לא תופס יותר מדי מקום כך שהוא מתאים לכל מרפסת בכל גודל – רק קחו בחשבון שאחרי שתצטיידו בכיסא כזה, יהיה לכם קשה לקום ממנו…

ויטרינה ותריסים חשמליים

על-מנת לשדרג לא "רק" את המרפסת אלא גם את היציאה למרפסת, כדאי להקדיש תשומת לב גם לחיבור בין הבית לבין המרחב החיצוני. דלת ויטרינה גדולה מונעת נתק בין המרפסת לסלון, ובכך גם מרחיבה את הסלון וגם מכניסה את המרפסת הביתה. תריסים חשמליים ליציאה למרפסת מבטיחים מקסימום ביטחון ופרטיות, וכמובן נוחות מרבית בכל פעם שרוצים לפתוח את התריס או לסגור אותו.

גריל עם חיבור לגז

 

אם אתם אוהבים לבשל, ויש לכם מספיק שטח פנוי במרפסת, תוכלו להציב בה גם גריל. על-מנת שהשימוש יהיה בטיחותי, נדרשת נקודת גז במרפסת. את ההתקנה, גם של נקודת הגז החדשה וגם של הגריל, חובה להפקיד בידי טכנאי גז מוסמך, ועוד המלצה היא להשתמש במתקן בתדירות סבירה כדי לא להוות מטרד לשכנים (או לחילופין להזמין אותם לארוחות…)