You are currently viewing סוגי דקים לגינה המומלצים ביותר
סוגי דקים לגינה המומלצים ביותר

סוגי דקים לגינה המומלצים ביותר

יש לכם גינה מטופחת, ירוקה ומרהיבה שמוציאה לכולם את העיניים, ובכל זאת מרגיש לכם שמשהו חסר? מה דעתכם על דק לגינה שיוסיף לה טאצ' כפרי וקסום שיאפשר לכם להוסיף עוד פן עיצובי מרגש? סביר להניח שאין לכם מושג מאיפה להתחיל, וזה ממש לגיטימי, כי מי בכלל חשב אי פעם להוסיף דק לגינה? ובכן, תתפלאו לשמוע שלא מעט אנשים, ואתם עומדים להצטרף לחגיגה!

דק לגינה – סינטטי או טבעי?

כאמור, ישנם כמה סוגים של דקים לגינה מהם תוכלו לבחור את חומר הגלם שהכי מועדף עליכם, כשכמובן לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו:

  • דק מעץ טבעי – האם יש מתחרה לעץ הטבעי מבחינת היופי שלו? כנראה שלא. יש כמה סוגים של עצים המומלצים לבניית דקים, כשהפופולאריים ביותר ביניהם יהיו עץ האורן ועץ האיפאה הטרופי; עץ האורן הוא הנפוץ ביותר בארץ, קל מאוד לבנייה ולרוב גם עובר חיטוי שמגן עליו מפני מזיקים. הוא זול יותר יחסית לאיפאה, אך בעזרת מעט צבע וחומרים משמרים אפשר ליצור לו מראה יוקרתי ומרהיב. עץ האיפאה לעומת זאת, יקר ואיכותי יותר גם במראה הטבעי ביותר שלו. בנוסף לכך, הוא חסין מאוד מפני מזיקים ואין כל צורך לחטא אותו. זהו עץ קשה מאוד המאופיין בעמידות רבה מפני נזקי טבע שונים.
  • דק סינטטי – דקים סינטטיים לא מצריכים חומרי הגנה מכיוון שהם עמידים הרבה יותר בפני מזג האוויר ומפגעים שונים, אך יש לזכור שבסופו של דבר כמו כל חומר אחר גם הם עלולים להיכתם, להיסדק, להישבר, לדהות ועוד. קיימים בשוק דקים סינטטיים העשויים 100% פלסטיק, ואף דקים סינטטיים למחצה ובהם אחוז מסוים של שבבי עץ ממוחזרים. דקים אלו יקרים יותר מדקים העשויים מעץ טבעי, אך יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן. דבר נוסף שכדאי לדעת לגבי דק לגינה סינטטי הוא העובדה שהחומר מתחמם מהר מאוד ומגיע לטמפרטורות כה גבוהות, עד שבימי הקיץ החמים כמעט בלתי אפשרי להתהלך עליו יחפים.

כשלכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות מובהקים, אין ספק שהבחירה לא פשוטה. מבולבלים?

איך שומרים על כל אחד מסוגי הדקים?

אולי מה שיעזור לכם לבחור דק לגינה זה לדעת את "הדרישות" של כל אחד מסוגי הדקים הללו. ובכן, כשמדובר על תחזוקה וטיפו בדק שעשוי עץ, יש לזכור לשמור על הלחות שלו באמצעות חומרים שונים, לשמור מפני סדקים באמצעות חיטוי וחומרים שמחזקים אותו, להקפיד לנקות את העץ עם חומרי ניקיון מיוחדים המיועדים לו, ועוד. הדק הסינטטי לעומת זאת דורש בסך הכל ניקוי האבק והלכלוך מידי פעם, קצת כמו שאנו מנקים את הרצפה בבית. אם ברצונכם לשמור על הדק לטווח הארוך יותר, כדאי להשתמש בחומר ניקוי מיוחד לדק סינטטי.

אם עדיין לא הצלחנו לעזור לכם, אתם יודעים מה הפתרון! לרשותכם אנשי מקצוע בעלי וותק וניסיון, שמכירים היטב את האפשרויות השונות ויוכלו להראות לכם וללמד אתכם בעצמם אודות כל מה שצריך לדעת על הדקים השונים, לתת לכם לחוש את חומרי הגלם ולראות דוגמאות לדקים שונים.

המידע נכתב בשיתוף פורטל פרגוליין – https://www.pergolas4u.co.il