You are currently viewing תולעי עץ בפרגולה – למה חשוב לטפל, וכיצד?

תולעי עץ בפרגולה – למה חשוב לטפל, וכיצד?

עץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד, וקל להבין מדוע: הוא מקנה לכל פריט חזות מרשימה, מייצר אווירה אינטימית וחמימה, עמיד למדי ובפרט עם תחזוקה נכונה ובנוסף יוצר חיבור מוצלח עם הסביבה. בזכות כל היתרונות הנ"ל  עץ הוא חומר גלם מושלם עבור פרגולות בחצר או במרפסת. למרבה הצער, ישנם סוגים שונים של תולעים שאוהבות גם הן עצים, ואם הפרגולה שלכם נגועה בהן – חשוב להזמין מיד איש מקצוע מוסמך.

איך נראות התולעים שמגיעות לפרגולה?

הנוכחות של תולעי העץ בפרגולה בולטת למדי. הסיבה לכך היא המראה המובהק של כל סוגי התולעים – גוף קצר ושמנמן. סוג אחד של תולעים הוא יקרונית הרהיטים שהגוון שלה חום יחסית בהיר והאורך שלה הוא עד 2 ס"מ. סוג שני של תולעי עץ הוא ליקטוס, והן מתאפיינות בצבע שחור או חום כהה ובגוף קצר – עד 5 מ"מ בלבד. במקרה שישנו ספק, ניתן לצלם את החרקים שהגיעו לפרגולה ולשלוח את התמונה למדביר מנוסה שיזהה מיד את בעל החיים.

למה חשוב לפנות מיד לאיש מקצוע?

כל אחד וכל אחת יכולים לקנות ספריי שמוגדר כאפקטיבי נגד נוכחות של תולעים בעץ (בין אם בפרגולה ובין אם ברהיטים שונים בתוך הבית), ויש גם משחות ייעודיות – אבל סיכויי ההצלחה בדרך זו אינם גבוהים. בהתאם ההמלצה היא להזמין מדביר מקצועי, וכמו כן מומלץ לעשוות זאת בהקדם. חשוב לקחת בחשבון שהזחלים של תולעי הליקטוס הופכים לבוגרים רק כעבור מספר חודשים, ואצל יקרונית הרהיטים התהליך ממושך אף יותר – שנתיים לפחות. המסקנה המתבקשת היא שאם זיהיתם תולעים, קרוב לוודאי שיש עוד זחלים רבים שיהפכו לתולעים, ולכן הפרגולה עלולה להינזק (זאת מעבר לאי הנעימות של ישיבה במקום מוצף תולעים).

איך מתבצעת הדברת תולעי העץ?

טיפול בתולעי עץ ע"י איש מקצוע מוסמך עשוי להתבצע במספר שיטות. ריסוס הוא לא אחת מהן, משום שחומרי ההדברה לא יצליחו לחדור אל תוך הקורות של הפרגולה ולחסל את הזחלים והתולעים. שיטה אפשרית אחת היא אנוקסיה – שיטה שבה מונעים הגעת חמצן אל תולעי העץ כך שכעבור פרק זמן מסוים הן פשוט מתות. חשוב להדגיש כי בדרך זו נדרשת התאזרות בסבלנות, אולם מצד שני לא נעשה שימוש בכימיקלים שעלולים להיות מזיקים. שיטות פעולה אפשריות נוספות הן הקפאה וחימום, כך שהטמפרטורות החריגות פוגעות בתולעים.

האם ניתן לבצע איוד בפרגולה?

כשמתגלות תולעים בתוך רהיטי עץ, הפתרון שנבחר ברוב המקרים הוא איוד בגז. הכוונה היא לעיטוף מלא של הרהיט בניילון שאוטם אותו לחלוטין, והזרמת גז אל תוך המעטפת. הגז קוטל את התולעים ובזכות המעטפת ההדוקה אין סכנה שאנשים או בעלי חיים אחרים ייחשפו לגז. טיפול זה מתבצע במקום ייעודי ולא בבית הלקוח – ולכן אינו רלוונטי לפרגולה (אלא אם כן מחליטים לפרק אותה ולאחר האיוד להרכיב מחדש).