You are currently viewing פרגולות עץ מעוצבות – המדריך למתלבט

פרגולות עץ מעוצבות – המדריך למתלבט

לפרגולות עץ מעוצבות יש המון יתרונות, וכן כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמזמינים אותן – המדרך למתלבט שיסייע לכם להבין איזו פרגולה מתאימה לצרכים שלכם, מה ההתקנה שלה תדרוש ומה טווח המחירים. בין אם אתם מעוניינים בפרגולה בבית פרטי או בניין, כדאי שתדעו מהם הדברים שחשובים לכם ומה לבדוק בטרם תסגרו את עסקת הפרגולה שלכם, שתלווה אתכם שנים רבות במידה ותבחרו בדבר הנכון.

פרגולה מעוצבת לבית

איך לבחור פרגולה מעוצבת מעץ לחצר? יש כמה דרכים וכמה נקודות שמבדילות בין סוגי הפרגולות, עליהן נעמוד להלן:

  1. גינה או מרפסת? יש הבדל בין התקנת פרגולות מעוצבות לגינה לבין התקנת פרגולה מעוצבת למרפסת. התקנת פרגולה בבית פרטי (גינה צמודת קרקע) לרוב תהיה גדולה יותר מפרגולה במרפסת של בית משותף (בניין) או במרפסת בקומה עליונה ולכן נדמה שמחירה גבוה יותר. עם זאת, התקנה ברב קומות דורשת שימוש במנוף, ולמרות שאין הבדל של ממש בין פעולות ההתקנה עצמן – השימוש במנוף מסרבל מעט את ההתקנה ועל כן המחיר בהתאם.
  2. פרגולת עץ מעוצבת או אלומיניום? שני החומרים העיקריים המשמשים כיום לבניית פרגולות הם עץ או אלומיניום. לכל חומר יתרונות משלו, כאשר עץ הוא קל יותר, עמיד יותר ונחשב כחומר שקל לעבד אותו לצורות מיוחדות ומעוצבות. פרגולת עץ ניתנת להזמנה בצבעי עץ טבעיים וכמובן בכל צבע אחר שעולה על רוחכם. פרגולה מעץ מתאימה במיוחד גם להתקנות שאינן צמודות קרקע (קומה שניה ומעלה) שכן היא קלה לשינוע וקלת משקל יחסית לפרגולה שעשויה מאלומיניום.

 

כמה עולה פרגולה מעוצבת?

טווח המחירים משתנה בהתאם לסוג החומר, וגם כאשר בוחרים בעץ עדיין המחירים משתנים בהתאם לסוג העץ והעיבוד שהוא עבד. כמו כן, גובה וגודל הפרגולה משנים גם הם וכמובן מורכבות ההתקנה – במידה ומדובר במקום שקל לגשת אליו כגון פרגולה ריבועית פשוטה יחסית תהיה יקרה פחות מפרגולה מעוגלת או מסוגננת בהתקנה שאינה צמודה לקרקע ודורשת שינוע והרכבה במנוף. מחיר הפרגולה נקבע בדרך כלל למטר, ומחושב לפי השטח הנדרש לכם לכיסוי.

למרות השוני במחירים ניתן להעריך את טווח המחירים כך לפי הפרמטרים הבאים כך:

  1. פרגולת עץ מעץ פשוט אך כזה שעושה את העבודה, שיתאים למי שמחפש פרגולה נהדרת מבלי לקרוע את הכיס: נעה בין 350 ₪ ל-550 ₪. 
  2. פרגולה מעץ באיכות גבוהה כמו עץ גושני או אורן: בין 450 ₪ ל-900  ₪ למטר.
  3. יש לציין שישנם עצים יקרים אף יותר, ומדובר בעצים איכותיים ביותר אשר נמכרים בדרך כלל לפרגולות בעיצוב אישי ומסוגנן במראה מאסיבי ויוקרתי.