כך תשלבו עץ בעיצוב הבית שלכם

תוכלו לשלב עץ בעיצוב הבית שלכם במגוון דרכים שונות, בעוד שהבחירה בסוג העץ היא אחד מהפקטורים החשובים בתהליך העיצובי. בשורות באות, נרחיב על שילוב דק בגינה של הבית, כיצד שימוש בעץ ודקים יכול לקחת את הבית לרמה העיצובית הבאה ועוד – קראו כאן.

כמה מילים על הרבגוניות של עץ בעיצוב הבית

עץ הוא חומר עם לא מעט יתרונות, במיוחד אם מדברים על הפן העיצובי שלו ועל האופן שבו ניתן להתאימו לסגנונות עיצוב שונים בבית. אבל, בראש ובראשונה הוא עמיד, חזק, ועמיד לאורך זמן. אפילו מעבר להיבט של העמידות, עץ גם מוסיף תחושה של חמימות ושלווה לבית. ישנן דרכים רבות לשלב עץ בעיצוב הבית שלכם, בהתאם לסגנון האישי ולמטרות שלכם, כאשר הבחירה הנפוצה היא בד"כ שילוב של דק מעץ בבית. באופן כללי, ניתן למצוא דקים מעץ במנעד מאוד רחב של גוונים, דוגמאות וסגנונות, כך, תוכלו לבחור את הרצפה המתאימה ביותר לבית שלכם בקלות ובמחירים די ידידותיים בסה"כ. 

שילוב עץ ברהיטים ובגינה 

מלבד דקים מעץ בגינה, בבית או במרפסת, ריהוט עץ מהווה עוד דרך לשלב עץ בעיצוב הבית. רהיטי עץ יכולים להוסיף מראה יוקרתי ועמיד לחלל, באופן כללי. לכן, ניתן למצוא ריהוט עץ במגוון רחב של סגנונות, החל מרהיטי עץ כפריים, מודרניים יותר ואפילו כאלו המשולבים עם חומרי גלם אחרים. אם יש לכם דק בגינה של הבית, דמיינו כמה יפה יהיה להוסיף טאץ' של רהיטים עשויים מעץ, אולי אפילו איזו נדנדת עץ דקורטיבית. בסופו של דבר, שימוש בעץ ודקים הוא רק דרך אחת להשתמש בעץ. אם רוצים אפשר אפילו לשלב את העץ בגופי תאורה, מה שמקנה אווירה מאוד חמימה וביתית. 

טיפים לשילוב עץ בעיצוב הבית

כאשר אתם רוצים לשלב עץ בעיצוב הבית שלכם, ישנם 2 היבטים שכדאי לקחת בחשבון כדי לסיים בידיכם עם תוצאות שלא תתאכזבו מהן:

  • סוג העץ: בין אם מדובר על טיק בורמזי, איפאה, אורן או כל עץ אחר, חשוב לבחור את סוג העץ והגוון המתאימים לסגנון העיצוב שלכם.
  • תחזוקת העץ: קחו בחשבון שכל סוגי העצים דורשים תחזוקה שוטפת, אך חלק מהעצים דורשים תחזוקה לעיתים יותר קרובות. 

לסיכום, כמה מילים על שילוב דק בגינה

אם אתם מעוניינים ליצור שילוב דק בגינה שלכם, זכרו כי שימוש בעץ ודקים זו אכן דרך נפלאה לייצר אווירה נעימה, אבל זכרו כי עץ אשר חשוף 7\24 למזג האוויר – צריך להיות עמיד. בין אם תבחרו דק מעץ מסוג כזה או אחר, עם קצת מחשבה ויצירתיות, תוכלו ליצור מרחב חוץ או פנים לא רק מזמין ואסתטי, אלא מרחב מגורים שיהיה קל וזול לתחזק אותו. זכרו, עצים, ככל שהם יותר טבעיים, ככה הם יותר יקרים לתחזוקה ויותר מורכבים לשימור במרוצת השנים. לצורך העניין, עץ סינטטי בד"כ יצריך תחזוקה די מינימלית. לדוגמה, אם הגינה שלכם בצד הדרומי, זה אומר שהיא מקבלת לא מעט שמש, לכן חשוב לבחור דק עץ עמיד במיוחד. בהצלחה!