פרגולה מלאה בטרמיטים? זה מה שתעשו

אם יש לכם פרגולה מלאה בטרמיטים, יש כמה פעולות שאתם יכולים לנקוט בהן על מנת למנוע הישנות של התופעה המטרידה הזאת. רגע לפני שמזמינים חברת הדברת טרמיטים, מומלץ לקרוא את הדגשים והטיפים שריכזנו עבורכם – קראו כאן.

כמה טרמיטים יכולים להימצא בפרגולה מעץ?

טרמיטים אמנם חרקים קטנים, אבל המטרד הקטן הזה חי במושבות ענקיות. רוצים לדבר מספרים? אם בעיר שדרות בעוטף עזה יש כ-27,000 תושבים, אז במושבת טרמיטים אחת חיים כ-40 – 50 אלף טרמיטים (!). כאשר מדובר על ריסוס והדברת טרמיטים, חשוב להבין כי הדברת טרמיטים חייבת להתבצע בצורה מאוד מקצועית, מדויקת, ולא פעם – גם יותר מפעם אחת. זו הסיבה לכך שכל כך חשוב לאתר חברת הדברות מזיקים אשר מספקת אחריות על הדברת טרמיטים. במקרה שבפעם הראשונה ההדברה אינה צולחת כראוי, טוב שיש מדבירים מורשים עם אחריות שניתן לחזור אליהם ולבקשה הדברה חוזרת (בד"כ ללא עלות אם יש אחריות). 

פרגולה מעץ וטרמיטים – זה נגמר בפרגולה? לא! 

פרגולות עץ מהוות "כר פורה" לטרמיטים, במיוחד אם יש לכם פרגולה מעץ שאתם לא מקפידים לתחזק, לשמן ולשמר אותה. אם אתם סבורים שיש לכם טרמיטים בפרגולה שלכם, חשוב לפעול במהירות כדי למנוע מהם להתפשט, מה שבדרך כלל עשוי להתרחש תוך מספר שבועות קצרים. יחד עם זאת, זכרו, מהרגע שבו טרמיטים החליטו להתנחל בפרגולה שלכם, יש לך זמן קצר לפעול על מנת שאותם מזיקים לא יגיעו גם לפריטי עץ אחרים בבית שלכם. במילים אחרות, טרמיטים בד"כ לא יסתפקו בפרגולה שלכם, אלא יכרסמו גם ריהוט גן, ספסלי גינה, שולחנות חצר המונחים על הקרקע ועוד.

איך מזהים סימנים לטרמיטים בפרגולה?

חוששים שמא אתם צריכים ריסוס והדברת טרמיטים בפרגולה שלכם? ובכן, חשוב קודם כל לוודא מהו סוג המזיק שתקף את ביתכם לפני שתזמינו הדברת טרמיטים ומזיקים. אם אינכם בטוחים מהם סוגי המזיקים שתקפו את ביתכם, הנה כמה סימנים שכדאי לבדוק:

  • תעלות "בוץ": טרמיטים יוצרים סוג של תעלות בוץ באמצעות צואה ורוק, וזאת כדי להגן על עצמם מפני אור ורטיבות. בדרך כלל, התעלות האלו יכולות להופיע על הקרקע, על העץ או על הקורות של הפרגולה.
  • נסורת\אבק עץ: טרמיטים, כידוע, מכרסמים עץ, מה שגורם לאבק עץ להצטבר באזורים הנגועים.
  • חרקים אחרים: טרמיטים בד"כ מושכים אליהם חרקים אחרים אשר ניזונים מהם, כגון נמלים גדולות, חיפושיות או צרעות. אם ראיתם חרקים אחרים בפרגולה שלכם, זו עשויה להיות אינדיקציה לכך שיש טרמיטים באזור.

לסיכום, מה לעשות כשמגלים טרמיטים?

בסופו של דבר, אם אתם חושדים שמא טרמיטים החליטו לכרסם את הפרגולה שלכם, חשוב לפנות לשירותי הדברת טרמיטים מקצועיים. מדביר טרמיטים יבדוק את הפרגולה ויבצע את הטיפול המתאים, אבל מעבר לכך, חשוב גם לתחזק במקביל את עץ הפרגולה. כלל האצבע הוא שככל שתקפידו על תחזוקה נאותה של הפרגולה, ככה היא תישמר לאורך זמן ותהיה יותר חסינה מפני מזיקים שונים, לרבות טרמיטים. כמו כן, אם אתם נוהגים לבדוק ולתחזק את הפרגולה שלכם באופן קבוע, תוכלו לזהות נוכחות של טרמיטים בשלב יחסית מוקדם, כאשר הטיפול בהם יהיה קל וזול יותר.