You are currently viewing מה זה טחב דקורטיבי ולמה גם לכם כדאי להכיר אותו?
Plant wall with lush green colors

מה זה טחב דקורטיבי ולמה גם לכם כדאי להכיר אותו?

אצל רוב בני האדם האסוציאציה הראשונה למילה טחב היא כנראה שלילית, אבל טחב דקורטיבי הוא טרנד בולט בתחום העיצוב ותוספת מרשימה מאוד לקירות חוץ וגם לקירות פנים. שימוש נוסף בטחב הוא ליצירת אלמנטים שימשכו את תשומת הלב ויהפכו את החלל לייחודי. בהתאם מומלץ גם לכם להכיר את האופציה החדשה והמסקרנת.

מה זה טחב מעוצב ומיוצב?

טחב דקורטיבי נקרא גם טחב מיוצב, וזאת מפני שהוא עובר תהליך עיבוד על בסיס טכנולוגיה מתקדמת. כדי להבין מהו בעצם טחב מיוצב, כדאי קודם כל להבין מהו טחב טבעי. הטחבים השונים הם צמחים שמתפתחים בסביבה מוצלת ולחה. הטחב הוא צמח פרימיטיבי למדי, ובגלל שהוא נמצא במקום חשוך ולח שמהווה סביבת גידול אופטימלית לעובש, אנשים רבים מזהים טחב עם עובש – וזאת למרות שהעובש מסוכן לבריאות ואילו הטחב לא.

טחב מיוצב הוא טחב טבעי שהמיץ שיש בו הוחלף בתמיסה שמבוססת על גליצרין. תהליך זה מייצב את הטחב, מאפשר לו לשמור על רכות וגמישות, ומבטיח לו עמידות לטווח ארוך. בזכות עובדה זו, ניתן להשתמש בטחב למטרות דקורטיביות ולדעת בוודאות שהמראה המרשים יישמר במשך שנים רבות.

מינימום תחזוקה, מקסימום רושם

הטחב המיוצב לא זקוק לאור וגם לא למים או לניקוז. כמו כן ניתן לעצב אותו בקלות לכל צורה רצויה, וכך להשתמש בו גם לטובת חיפוי קירות וגם כאלמנטים קישוטיים – למשל כדור עגול גדול בגוון כזה או אחר של ירוק, אותיות שמרכיבות מילה (שם של מותג שרוצים להבליט בעסק) ועוד ועוד.

עוד יתרון של טחב דקורטיבי הוא המשקל הנמוך, כך שאין צורך בתמיכה או בפתרונות שיחזיקו טחב מעוצב במקום שבו הוא מוצב.

ללא חשש לחרקים

הטחב הדקורטיבי לא מושך אליו חרקים ולמעשה אף דוחה אותם – עוד יתרון לא מבוטל, כולל ביחס למוצרים אחרים מעץ שזקוקים לתחזוקה קפדנית כדי לא למשוך חרקים מזיקים. למעשה הדבר היחיד שחשוב להקפיד עליו כשבוחרים להשתמש במוצר שמגיע אלינו מסקנדינביה (מקום מושלם לטחב) הוא תנאי האקלים: לפחות 35-40% לחות (כלל שממילא חל על רוב שטחי מדינת ישראל) והימנעות מחשיפה ישירה לשמש. 

הסוגים השונים של טחב דקורטיבי

אחרי שמבינים למה טחב דקורטיבי הפך למוצר אהוב ע"י מעצבי פנים רבים, כדאי לדעת שישנם מספר סוגים של טחב מיוצב.

הסוג הראשון הוא טחב מיוצב בשכבות. זהו טחב בעל מבנה גלילי שטוח שמהווה את האופציה הזולה ביותר ובסיס מוצלח לעיצוב גינה. הסוג השני הוא חזזית איילים מיוצבת שמתאפיינת במבנה בעל נפח ומרקם ייחודי. זהו ציפוי פופולרי. הסוג השלישי הוא טחב מיוצב בליטות שהמרקם שלו עשיר וצפוף ולכן הוא מתאים ליצירת תפאורה או קיר טחב ייחודי. מומלץ לרכוש טחב מעוצב מחברות שזו המומחיות שלהן ולקבל מהן גם ייעוץ מקצועי לגבי האופציה האופטימלית לכל מטרה.