איך לבחור פרגולה מתאימה לאופי החצר שלכם?

חצר עם פרגולה היא מראה נפוץ למדי בישראל: כשחיים בבית עם גינה צמודה, גם כשמדובר על דירת גן וגם על בית פרטי, כדאי מאוד להתקין את פתרון ההצללה הפרקטי להפליא. הרווח הוא אפשרות לבלות בחצר גם בימים החמים ביותר ובשעות שבהן השמש גם לא נעימה וגם מסוכנת, ובעצם מיצוי הפוטנציאל של המרחב החיצוני. כדי להבטיח מקסימום תועלת גם בהיבט האסתטי, חשוב לבחור פרגולה שיוצרת הרמוניה נעימה לעין בחצר. איך עושים את זה? הטיפים כאן בעמוד יעזרו לכם.

אפיון החצר

כדי להתאים את הפרגולה שתקימו בחצר לאופי שלה באופן מושלם, קודם כל צריך לאפיין את החצר. לפעמים למרחב החיצוני יש אופי מובהק ומדויק: למשל חצר מינימליסטית שמשאירה מקום מרבי לשטח הפתוח ולחיבור עם הסביבה, עוד אופציה נפוצה היא חצר בעלת מראה פראי במידה מסוימת עם צמחייה מגוונת, יש גם גינות בסגנון יפני עם אסתטיקה מדויקת ולפעמים החצר מוקדשת לילדים ולנכדים עם שלל מתקנים וצעצועים.

במקרים אחרים החצר עדיין לא זכתה לאופי משלה, והתקנת פרגולה היא הזדמנות טובה מאוד להתחיל להקנות אישיות לשטח הזה. בכל מקרה, לאחר שתבחרו אופי רצוי לחצר, אפשר להתקדם ולבחור פרגולה.

איזה חומר גלם מתאים לכל חצר – עץ או אלומיניום?

ההחלטה הראשונה לגבי פרגולות היא חומר הגלם שממנו הן מיוצרות. שתי האפשרויות העיקריות הן אלומיניום ועץ. לפרגולת אלומיניום יש בדרך כלל מראה מינימליסטי, עם קווים נקיים וקורות אחידות ומדויקות. פרגולות מעץ יעולות להיות גם כן בעלות נוכחות צנועה, ומצד שני יש גם פרגולות מסוג זה עם מראה פראי משהו, על בסיס קורות עץ לא מעובד.

באופן כללי בחצר שבה הטבע נוכח במידה ניכרת תתאים יותר פרגולה מעץ, ואילו בחצרות מסוגננות כדאי להתקין פרגולה מאלומיניום.

עוד כדאי לדעת שאלומיניום לא זקוק לתחזוקה כמו עץ, וזהו שיקול רלוונטי עבור רבים. המומחים של חברת א.מרום אלומיניום מספרים שיש גם פרגולות אלומיניום דמוי עץ. באמצעות האופציה הזו אפשר לשלב את היתרונות של שני חומרי הגלם, וגם להגיע לאותה התאמה מושלמת לאופי החצר שתבטיח מקסימום תועלת.

צבע הפרגולה

כשבוחרים פרגולת אלומיניום, יש מנעד רחב מאוד של צבעים אפשריים. בחצר שאין בה הרבה צמחייה, כדאי לבחור פרגולה צבעונית שתוסיף חיים למרחב החיצוני, או לחילופין פרגולת אלומיניום דמוי עץ. לעומת זאת בחצרות עשירות בפרחים, צמחים, שיחים, עצים וכו', פרגולה בהירה ואפילו לבנה תשתלב באופן הטוב ביותר.

גם כשבוחרים פרגולת עץ יש בחירה מסוימת, ובפרט בין עצים בהירים לכהים. עץ כהה מייצר מראה יוקרתי יותר, ולכן הוא מתאים לגינות מסוגננות ומעוצבות. עץ בהיר משדר פשטות כובשת, ומשאיר יותר מקום לאלמנטים אחרים בחצר להתבלט לעין.