שיפוץ הגינה – הרבה מעבר לדק עץ ודלפק

      שיפוץ הגינה מהווה דרך לשדרג לנו את הכניסה לבית אולם גם את חווית האירוח ואת הנוף הנשקף מביתנו. למעשה, שיפוץ כולל של גינה עשוי לגעת בשורש האדמה תרתי משמע. חשוב לנקש עשבים שוטים, לבצע שתילה של צמחי מרפא ותבלין ורק לאחר שכל היסודות נבנים, ניתן לגשת לדק ולדלפק. סקרנים? הגעתם למקום הנכון! 

ניקוש עשבים וטיפול בשיפוע בקרקע של הגינה

השלב הראשון בשיפוץ הגינה הוא לטפל בגובה הקרקע ולמנוע עליות וירידות אשר עלולות להעיב על איכות החיים של בני הבית. זאת בדרך כך נעשה על ידי טרקטורון או עת חפירה – תלוי בגודל הגינה. לאחר מכן יש לבצע ניקוש יסודי של העשבים השוטים אשר עלולים להפריע לדק להיות מוצב במקום וגם לגרום לקושי בגדילה של עצי פרי וצמחי נוי.

 טיפוח הגינה לפני ואחרי שתילת צמחים שלכם

לאחר שיש אדמה ישרה ונקייה ניתן לבחון את איכותה, ברוב המקרים יהיה צורך להשתמש בסוג של קומפוסט לשם טיפוחה. קומפוסט לצמחייה בגינה מאפשר לנו לדעת שהגינה תפרח על פי סוגי הצמחים ששתלנו ועונות השנה ותמנע שימוש מיותר במים. זכרו שתפקידו של הקומפוסט הוא לדשן את הגינה ולכן חשוב שהוא יהיה איכותי ומותאם לצרכים שלכם ולכן רצוי לבחור בכזה אשר מותאם לגינות של בתים.

שתילה של צמחי מרפא, תבלין ונוי שיוסיפו לוק מרשים

השלב הבא בכל שיפוץ של גינה יהיה בחירה בצמחים הנכונים לקרקע ולכמות השמש בבית שלכם. ישנם מגוון של צמחים ועצים אשר יכולים להיות פתרון נהדר לגינה עם צל, אחרים ידרשו המון שמש ואף מידה לא קטנה של מים. לכן, חשוב לבדוק בדיוק מהם הצרכים שלכם ברמת הלוק אך גם ברמת ההוצאות העתידיות ורמת הרצון שלכם להתמקצע מעט בגינון

תאורה נכונה ליום ולילה וחיסכון בחשמל

לבסוף, חשוב שיהיה לכם תאורה נוחה אשר תאפשר לכם ליהנות מהגינה בכל שעות היום. כיום יש מגוון של גופי תאורה אשר מתבססים על אנרגיה סולרית – עניין אשר יאפשר לכם ליהנות מאור היום בכדי להטעין את הנורות בכדי שאלו יאירו על הגינה בערב. בכל מקרה, בחרו את המיקום הנכון עבור הנברשות שלהם ושימו לב היכן הם יהיו בהתאם לצינורות המים, לדק, לפרגולה ולפינת הישיבה העתידית שלכם.

שורה תחתונה: שיפוץ הגינה הוא הרבה מעבר להוספה של דק או דלפק והם דורשים ידע רב, זמן ומומחיות אשר תאפשר לכם ליהנות מהגינה למשך שנים.