You are currently viewing חיפוי עץ או גבס – יתרונות וחסרונות

חיפוי עץ או גבס – יתרונות וחסרונות

חיפוי קירות זו פעולה שנעשית לצרכים דקורטיביים, פונקציונליים או שילוב של שני העולמות. יש לא מעט חומרים אשר משמשים למטרה זו, אך חיפוי גבס וחיפוי עץ נחשבים לשני סוגים של חיפויים פופולריים ומבוקשים בבתים רבים. אולם מכיוון שכל בית או שונה, וההעדפות והצרכים משתנים בהתאם, יש לבחון את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר.

חיפוי קירות בעבודות גבס

חיפוי קירות בלוחות גבס זו אופציה ייחודית המאפשרת להפוך את חלל הפנים לאסתטי ונעים, ובד בבד, ליצור איטום ובידוד. היתרונות הרבים שחיפוי גבס מציע הופכים את האפשרות הזאת למאוד שכיחה ופופולרית, ביניהם:

  • גימור איכותי – ללא טקסטורות, חיבורים ומרווחים המשטח המתקבל יהיה חלק ואחיד לחלוטין.
  • עבודה מהירה – חיפוי קיר בגבס זו פעולה מהירה ופשוטה, מה גם שהגבס מתייבש מהר, כך שלא דרושים ימי עבודה רבים.
  • אלמנטים דקורטיביים – עבודות גבס מאפשרות לעשות גימורים מדויקים ולהוסיף אלמנטים דקורטיביים בהתאמה אישית.
  • מחיר משתלם – מחירון עבודות גבס וחיפוי קירות נחשב למאוד משתלם כך שאפשר להשיג תוצאה מעוצבת במחירים שווים לכיס.
  • בידוד אקוסטי – ניתן ליצור באמצעות גבס בידוד אקוסטי ולמנוע מרעש חיצוני לחדור לפנים הבית.
  • קל לבצע שינויים – בנייה בגבס קלה ויעילה, וגם הריסת עבודות גבס אינה מורכבת, כך שאם תרצו לבצע שינויים בעתיד, זה יהיה פשוט.

ומה החסרונות?

לחיפוי קיר גבס יש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון כדי לבדוק אם אכן האופציה הזאת מתאימה לכם ביותר. אחד החסרונות הוא שלקירות גבס קשה לעמוד בעומסים כבדים לכן אם תרצו לתלות מדפים למשל או כל אביזר כבד, יהיה עליכם להשתמש בלוחות תומכים במהלך ההתקנה. מעבר לכך, לתליית מראות, מנורות קיר או תמונות תצטרכו להשתמש בדיבלים לגבס. דבר נוסף הוא העמידות. גבס אינו עמיד בפני מים, או רטיבות וחשיפה ממושכת לתנאים אלו עשויה לגרום לחיפוי להינזק.

חיפוי עץ לקירות

סוג נוסף של חיפוי הוא חיפוי עץ לקיר אשר למראה החמים והמזמין שמציע אין תחרות. אם אתם מעדיפים נגיעה כפרית בעיצוב הבית שלכם או ליצור קיר כוח עיצובי, ניתן להפוך כל קיר למוקד מרכזי באמצעות חיפוי עץ. לחיפוי עץ יש כמה וכמה יתרונות:

  • מראה מיוחד – ניתן לחדש את הקיר על ידי חיפוי עץ, להוסיף אופי כפרי, טקסטורה מיוחדת וליצור אלמנט עיצובי יוצא דופן ומיוחד.
  • מגוון עצים – ישנו מגוון עצום של עצים שיכול לשמש לחיפוי, כך שאפשר ליהנות מאפשרויות בחירה רבות בשלל עיצובים וגוונים.
  • חומר טבעי – עץ הוא חומר גלם טבעי ובר קיימא, ושילובו בבית תורם לאווירה המשפחתית, הטבעית והחמימה.
  • יכולות בידוד טובות – חיפוי לקיר משפר את איכות הבידוד, מסייע לווסת את הטמפרטורות בפנים המבנה ותורם לאקוסטיקה.
  • התאמה לכל חלל – מכיוון שישנם דגמים שונים ומגוונים של עצים לבחור מהם, חיפוי עץ לקיר יכול להתאים לכל בית וסגנון עיצובי, לרבות קירות חיצוניים.
  • התקנה פשוטה – חיפוי העץ מאוד אלגנטי ויוקרתי וגם התקנתו אינה אורכת זמן רב, כך שתוך זמן קצר ובלבד שנעשה על ידי בעל מקצוע מומחה, תוכלו ליהנות מאלמנט עיצובי דקורטיבי ומיוחד.

ולסיכום, כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורכם, בדקו את היתרונות והחסרונות, השוו בין מחירון עבודות גבס למחירון עבודות עץ, בדקו את הצורך שלכם ובחרו את האפשרות המתאימה ביותר עבורכם אם כי חשוב להבין במקומות רבים בישראל נהוג למצוא את שתי השיטות האלה – הן עבודות גבס והן חיפוי בעץ, באותו חלל מגורים או עבודה והשאלה שצריך לעתים לשאול היא לא מה טוב יותר אלא איך אפשר לשלב בין שתי השיטות על מנת להביא את היתרונות של כל אחת ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר.