You are currently viewing חידוש דקים בצורה נכונה
חידוש-דקים

חידוש דקים בצורה נכונה

דק לגינה הוא אחד הפריטים הנפוצים במדינת ישראל. הוא יפה, נוח, מזמין ואסתטי אך  כמעט כמו כל דבר בנוי, גם הוא מתבלה ונשחק. לכן, ישנן מספר דרכים בהן נוכל לשמור על הדק ולחדש אותו, ובמאמר זה נספר לכם על כך בהרחבה.

חומרים ומשחות

 ראשית, ישנם חומרים ומשחות המיועדים למריחה על העץ שדואגים לשמר אותו מפני חדירה של מים, נזקי שמש, טמפרטורה גבוהה או נמוכה וכו׳. החומרים ישמרו את העץ במראה החיצוני שלו כך שימשיך להיראות חדש כמו ביום הראשון. החומר לא רק צובע אלא גם משמן את העץ ומעניק לו ברק ייחודי שנותן מראה מבריק ומרענן לאורך זמן.

הטיפול המחודש והחומרים אותם אנו מורחים על הדק מעניקים אורח חיים לעץ ושומרים על איכותו ללא מפגעים מיותרים. כיום אין צורך להתאמץ בשפשוף הצבעים הישנים ולהתאמץ, ישנם פתרונות וטכנולוגיות צביעה ושימור שמשנות את הנראות הכוללת של הדק בתוך מספר דקות.

שמן דק

דק שנוקה ושויף צריך לעבור תהליך של צביעה כדי לשמור עליו לשנים נוספות. דקים נצבעים על ידי שמן דקים ולא על ידי צבע עץ רגיל. הסיבה לכך היא ששמן דקים נספג בתוך העץ. בניגוד לצבע רגיל אשר יוצר שכבה חיצונית ופגיעה, שמן דקים צובע את העץ מבפנים ומגן עליו בצורה טובה יותר.

שמן דק כולל מספר תכונות מועילות שעוזרות לשמור על הדק:

  • הגנה מפני קרני UV של השמש.
  • הגנה כנגד טרמיטים ומזיקים.
  • הגנה מפני רטיבות.
  • הגנה מפני לחות.
  • הגנה מפני ספיגת לכלוך.

מה עוד צריך למעט חומרים?

חידוש דקים נעשה לא רק על ידי ניקויי ושימון הדק, אלא ע"י שיוף וליטוש למראה עץ חדש ורענן, כולל ישור והחלקת משטח הדק. למעשה, ניתן ללטש את משטחי הדק ולהביאם למצב חדש על ידי שיוף שכבת הבלאי וכך להביא לחשיפת שכבת עץ חדשה.

לפני שתתחילו במלאכת חידוש הדק שלכם חשוב שתדעו

ניתן לחדש כל ריהוט שעשוי מעץ בכל שלב, אבל הכל תלוי בחומרים בהם משתמשים, ולכן חשוב לרכוש את אלו שבאמת ביררנו ואנו יודעים כי הם טובים ואיכותיים.

לעתים עדיף להשקיע עוד כמה שקלים כדי לראות תוצאות מרשימות. חשוב להבין שהעץ מכל סוגיו השונים מתכווץ ומתרחב בעיקר בגלל שינויים במזג אוויר והיחס של המשתמש כלפיו, ברגע ההתבלות מתחיל העץ להחליף צבעים וקורה תהליך של דהיית צבע. בכדי לשמר את הדק, אנו בתור בעליו מחוייבים לספק לו טיפול תקופתי בכדי למנוע בעיות עתידיות וטיפולים מיותרים שיעלו לנו הרבה מאוד כסף.

כתיבת תגובה