You are currently viewing תחזוקת גדר עץ
גדר עץ

תחזוקת גדר עץ

אם בחרתם להתקין גדר מעץ ולא ממתכת או פלסטיק, אתם מחויבים לשמור על כמה כללים אשר ישמרו על העץ מנזקים וידאגו שהוא יראה טוב ויחזיק מעמד לאורך שנים. ישנם מגוון סוגי עץ אשר עמידים לתנאי האקלים בארצנו, אך עם זאת, גדרות עץ עדיין חשופים למזיקים, ולתנאי מזג אויר שונים אשר משפיעים על המראה שלהם.

מי זקוק לטיפול שנתי?

גדרות לגינה, פרגולות ושערים הבנויים מעץ זקוקים לטיפול מדי שנה בחומרים המייצבים את העץ ומגנים עליו מפני פגעי מזג האוויר – כמו גשם ושמש קופחת אשר משפיעים בצורה ישירה על הצבע – ומפני עובש, ריקבון, טרמיטים, חרקי עץ, ועוד. על מנת לצמצם עלויות, ניתן לבצע את הטיפול בעצמכם עם החומרים המתאימים לכך, או לחלופין להזמין חברה שאחד משירותיה הוא שימור וחידוש גדרות עץ.


דרכי טיפול בגדרות עץ

ישנם מספר כללים לשמירת גדרות מעץ: כלל חשוב ומרכזי הוא לדאוג לניקיון העץ באמצעות הסרת עובש, ריקבון ובמידת הצורך ליטוש או הסרת הצבע בעזרת מסיר צבע, על מנת שנוכל לצבוע מחדש את הגדר. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לסוג המברשת באמצעותה אנו צובעים ואפילו לצורת הצביעה. שילוב של חומרי הגנה לעץ יחד עם הצבע יעילים גם הם למניעת ריקבון, חדירת מזיקים אל תוך העץ ושמירה מפני שינוי צבעו בהשפעת שמש חזקה. חומרים מומלצים תוכלו למצוא באמצעות אתרים העוסקים בכך ברשת, או לחלופין, תוכלו לבדוק האם החברה שהתקינה עבורכם את הגדר מציעה גם שירותי חידוש במחיר שיחסוך מכם את העבודה.

איך ניתן לשמור על העץ

על מנת שהגדר שלכם תחזיק מעמד לאורך שנים, נדרש תכנון עבודה יסודי לבניית גדרות עץ. ישנה חשיבות רבה לתהליך בה בונים את הגדר ובפרט לצביעת העץ לפני ההתקנה. צביעה אחידה תמנע ממים לחדור פנימה ובכך תמנע ריקבון של העץ. לכן חשוב מאוד שתבחרו באנשי מקצוע שמכירים את החומרים בהם הם משתמשים. גדר שתבנה מעץ טוב ובצורה הנכונה תחזיק שנים רבות והעץ לא יירקב.

כיום ישנו דגש על מראה חצרות הבתים ובתי העסק שלנו, ועיצובם חשוב לא פחות מעיצוב הבית. הנראות החיצונית של המבנים מוסיפה למראה נקי, רשמי ומהודר ולכן חשוב מאוד להשקיע גם מחוץ למבנים ולא רק בתוכם.

על מנת לתחום את השטח, ישנם אין סוף חידושים וטכנולוגיות לגדרות ושערים עמידים לתנאי האקלים בארץ ובמגוון עיצובים לפי טעמכם. אם אינכם אוהבים את מראה האלומיניום, תוכלו למצוא מגוון חברות שעובדות עם עץ אשר יצרו לביתכם מראה עתיק ויפה. מכיוון שהעץ דורש שימור ותחזוק לאורך השנים, ישנן חברות המציעות חידוש ותיקון גדרות ושערים מעץ.

בניית גדר מעץ

בניית גדר מעץ היא לאו דווקא עסק מסובך, אבל כדאי לבחור באנשי מקצוע שיוכלו לתכנן עבורכם את הגדר והשערים המתאימים ביותר עבורכם. עליכם לפרט מהי מטרת הגדר: הסתרה מפני עוברי אורח/שכנים, מניעת כניסת בעלי חיים, הגנה מפני נפילה של ילדים קטנים וכו', והמומחים ידעו לומר לכם איך כדאי לעצבה ובאיזה עץ כדאי להשתמש.

כתיבת תגובה