You are currently viewing צמחייה מטפסת לפרגולה
צמחים מטפסים

צמחייה מטפסת לפרגולה

פרגולה היא מבנה ארוך וצר שיש בו עמודים התומכים בקורות המסודרות בצורת סריג- פתוחות, המכוסות לעיתים קרובות בצמחים. יש אנשים שמשתמשים בפרגולות כסככה מעל שביל הליכה או כדי להגן על מרחב מחיה בחוץ. הצמחים הטובים ביותר לפרגולה הם אלה שצומחים במהירות לכיסוי המבנה, דורשים טיפול מינימלי ומתאימים היטב לאזור הגידול של האיזור בו אתם גרים.

צמחי טיפוס לפרגולה, פרחים או גפנים למבני פרגולה משתנים בגודלם, במראה שלהם ובמאפייני הגדילה שלהם. צמחי פרגולה רבים הם גפנים פרחוניים שמוסיפים צבע ועניין לעיצוב. חלק מהאנשים בוחרים לשלב כמה צמחי טיפוס הפורחים בתקופות שונות בעונה בצבעים שונים בהתאם לעונה. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאנחנו יודעים על צמחים מטפסים לפרגולה.

חשוב שהפרגולה תהיה חזקה

וודאו שמבנה הפרגולה שלכם חזק מספיק כדי לתמוך במשקל של כמה מטפסים לפני שתשתלו. חשוב לדעת כאשר מתחלים לגדל צמחי טיפוס לפרגולה, למרות שחלק מהצמחים המטפסים נצמדים עצמאית, כלומר הם יתלו במשהו ויתחילו לטפס, אחרים זקוקים לסיוע מסוים. לכן, כאשר אתם מתחילים לקשט את הפרגולה עם צמחים, קשרו את הצמחים המטפסים החדשים לפרגולה או ספק יתדות או תומכים עד שהם יגדלו ויחלו לטפס. הקפידו לא לפצוע את הצמח כשאתם קושרים אותו לפרגולה. עקובו אחר הוראות השתילה לצמחי הפרגולה המטפסים שתבחר.

צמחים מומלצים לפרגולה

מעונייןנים להביא חיים נוספים לגינה? הנה כמה מהצמחים והפרחים הפופולריים ביותר שיגרמו לפרגולה שלכם להיראות מדהים. בגנים חיצוניים רבים יש מבנים כמו פרגולות שעוזרים לתת אופי מסוים לחלל, אך אם יש לכם צמח טיפוס שילווה את המבנה, תוכלו "לאמן" את הצמחים שלכם ליצירת מראה ייחודי שהוא פשוט מהמם. פרגולה היא גם דרך נהדרת לשלב קיר חשוף בגינה כך שהוא יהפוך לחלק מהחלל במקום למשהו שהוא נפרד מהגינה. הצמח הנכון יכול לספק גם מעט צל, שיכול להיות אידיאלי לחלל ישיבה בו תוכלו להירגע או ליהנות מקריאת ספר.

ישנם המון סוגים שונים של צמחי טיפוס שייראו מדהימים בגינתכם, ורבים מהם קלים לגידול וטיפול בהם, אפילו עבור גנן מתחיל. כל צמח הוא ייחודי ויהיו לו אזורי גידול ודרישות שונים, לכן קחו בחשבון את כולם לפני שתחליט איזה מהם להוסיף לפרגולה שלכם:

ורדים מטפסים

ורדים מטפסים יכולים להיות תוספת יפה לכל גן, אך הטריק לפרגולה יפה הוא אימון מוקדם של הצמח היפה הזה. ורדים זמינים במגוון צבעים, והם יכולים לגדול לאורך של עד 12 מטרים ולרוחב ארבעה מטרים, מה שהופך אותם לאידיאליים לצמיחה אנכית. הם גדלים היטב תחת שמש חזקה ובאדמה טובה לשתילה, ומכיוון שהם צמחים קשוחים הם נוטים להסתדר היטב ברוב אזורי הגידול.

יערה

יערה הוא צמח שגדל במהירות ומייצר ריח מתוק שימשוך פרפרים וציפורי דבש לגינתך. צמח זה יכול לגדול לגבהים של עד 20 מטר בשמש חלקית או מלאה, והוא בדרך כלל פורח ממאי עד סוף הקיץ.

זלזלת

זהו צמח יפהפה בצבע בהיר, יכול לגדול לאורך של לפחות שישה רגל גובה ושלושה רגל רוחב, ידוע כי הזלזלת גדלה לרוב לגודל כמעט כפול מזה. פרח זה הפורח מתחילת האביב ועד סוף הקיץ, והוא הפך לאחד הפרחים האהובים לגידול על המרחב האנכי של הפרגולה.

יסמין

יסמין הוא צמח שיוצר גפן מלא עם פרחים ריחניים שיהיו שם כל השנה, במיוחד באקלים חם ולח. הוא יפרח יותר מדי שנה באקלים קריר יותר. גפן זה יכול לגדול ליותר מ-35 מטרים עם אור שמש חלקי בלבד.

ויסטריה

אם אתם רוצים הרבה כחול וסגול בגינה שלכם, אז הוויסטריה, שיכולה להגיע לגובה של 25 מטר, היא אופציה נהדרת שתצמח במהירות. אך הוא דורש שמש מלאה ואדמה מעט חומצית שמרוקנת היטב.

ביגוניה

הביגנוניה היא צמח טיפוס מהמם שיש בו פרחים עדינים בצורת פעמון שיכולים לצמוח לגובה של 50 מטר. הם נוטים לצמוח בצורה הטובה ביותר בשמש מלאה עד חלקית עם אדמה חומצית מעט, וניתן לראות את הפרחים הכתומים והאדומים הבהירים במהלך החודשים מאי ויוני.

עקולית משרישה

אם תחליטו על עקולית משרישה, סביר להניח שתמצאו ציפורי דבש ודבורים באזור מכיוון שהן נהדרות להאבקה. צמחים אלה יכולים לגדול עד 40 מטר, והם יכולים לצמוח היטב גם בשמש מלאה וגם בצל חלקי. הם יכולים אפילו להסתדר בתנאי בצורת.

Morning Glory (לפופית)

לצמח זה פריחה כחולה מבריקה שניתן לראות לאורך כל הקיץ ורוב הסתיו. גובה הבוקר גדל בצורה הטובה ביותר בגובה של מטר וחצי, ובאדמה יבשה יחסית.

קיסוס בוסטון

אם אתם מחפשים צמח טיפוס שיספק הרבה צל, אז קיסוס הוא אופציה נהדרת. קיסוס בוסטון גדל היטב בשמש מלאה וגם בחלקית, אם כי שמש מלאה תוציא יותר את צבעי העלים. וידוע כי הוא משנה צבע עם העונה.

טיפוס הידראנגאה

זהו צמח טיפוס שצומח לאט, אך אם יש לכם סבלנות לאמן אותו, הגינה שלכם תיראה נהדר ויהיה ריח לה מדהים. הידראנגאה טיפוסית צומחת בצורה הטובה ביותר עם שמש מלאה עד חלקית. צמחים אלה אינם אוהבים חום קיצוני ולכן שמש אחר הצהריים עשויה להיות בעייתית.

פרח ירח

פרח ירח הוא אופציה נהדרת עבור גננים שאוהבים לבדר בלילה מכיוון שפריחות אלה נפתחות משקיעה ועד זריחה במהלך חודשי הקיץ ורוב הסתיו. צמחים אלה יכולים להגיע לגבהים של עד 20 מטר ומעלה.

אז קדימה, למה אתם מחכים?! התקשרו אלינו והזמינו פרגולה לצמחייה מטפסת שתהיה מושלמת עבורכם!

כתיבת תגובה