חידוש רהיטים מעץ לילדים – איך עושים זאת ומה כדאי לעשות עם הישנים?

כשילד נולד, ההורים בדרך כלל משקיעים באבזור החדר שלו משאבים רבים ובפרט קונים עבורו רהיטי עץ איכותיים. עם הזמן הילד גדל, הרהיטים מתיישנים, ועולה השאלה מה לעשות איתם. באופן עקרוני יש שתי אפשרויות: לחדש או להתחדש – לחדש את הרהיטים הקיימים כך שייראו חדשים, או לוותר עליהם ולקנות רהיטים אחרים במקומם. כאן בעמוד תמצאו גם מידע שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם, וגם טיפים לגבי חידוש רהיטים.

איך מחדשים רהיטי עץ?

קודם כל כדאי לדעת איך מחדשים רהיטי עץ, כדי שתוכלו להעריך אם המאמץ משתלם עבור כל פריט ספציפי.

חידוש איכותי כולל 3 שלבים: ניקוי, קילוף הלכה הישנה ושיוף ולבסוף צביעה. הניקוי מתבצע בעזרת מטלית לחה ומים חמימים. השיוף יכול להיות עדין או גס – אם תרצו לצבוע את הרהיט בצבע אטום, השיוף צריך להיות גס יחסית, ובמקרים אחרים מומלץ לשייף בעדינות. ברהיטים גדולים השיוף עשוי להיות תובעני, אבל בלי הפעולה הזו אי אפשר יהיה לחדש באמת את הרהיט.

הפעולה המרכזית בחידוש רהיטי עץ היא הצביעה. ניתן לצבוע עם צבע שקוף שמשמר את המראה הקיים, וזוהי אופציה מתאימה כשרוצים רהיט וינטג'י. אופציה שניה היא צבע מטאלי שמקנה לרהיט אפקט מנצנץ. בנוסף ניתן להשתמש בצבע אטום, ובפרט בגוון צבעוני ובולט מאוד שמפיח חיים מחודשים ברהיט. 

טיפ: אם יש לכם שטח חיצוני, כדאי לבצע את הצביעה בו – גם כדי לא ללכלך את חדר הילדים וגם כי אור יום מלא מבטיח צביעה מדויקת (קל יותר לראות כל נקודה שפספסתם).

האם כדאי לחדש רהיט ישן או להחליף אותו?

התשובה לשאלה הזו משתנה בהתאם למצב הרהיט וגם למסגרת התקציב שלכם. בדרך כלל גם רהיטי עץ שהתיישנו עדיין מספיק עמידים, יציבים ומועילים כדי שכן יהיה כדאי לחדש אותם, מה גם שאם תקפידו על התהליך המלא – התוצאה תהיה מעולה.

לעומת זאת, אם אתם רוצים לשנות לגמרי את החדר, למשל להחליף שידה בשולחן מחשב, או כשאתם מרגישים צורך בשינוי משמעותי יותר – זה הזמן לקנות רהיט חדש וכמובן לדאוג גם לישן.

מה עושים עם הריהוט הישן?

במקרים שבהם נקנו רהיטים חדשים, נוצר כמובן צורך לפנות מקום עבורם. את הרהיטים הישנים אפשר לתרום – זהו פתרון נכון אקולוגית, מפני שבדרך זו לא נוצרת עוד פסולת בעולם, ובנוסף יכול מאוד להיות שמה שלא טוב עבורכם יהווה חבל הצלה למשפחה נזקקת.

פיתרון אפשרי אחר הוא לנסות למכור את הרהיטים שכבר לא משמשים אתכם. ישנם לוחות יד 2 פופולריים, ועוד אופציה היא קבוצות ייעודיות בפייסבוק. חשוב לבקש מחיר ריאלי בהתחשב במצב הרהיט, ועוד דגש הוא פרסום אמין שמתאר את הפריט כפי שהוא.

כמו כן\ ניתן לפנות את הריהוט הישן עם מומחים לפינוי רהיטים ותכולת דירות כמו עדי פינויים. במקרה כזה תוכלו לנצל את ההזדמנות ולהיפטר מעוד חפצים שהפכו למיותרים – ולהפוך את הבית למקום נעים הרבה יותר.