טיפים לשדרוג ועיצוב המרפסת בעזרת עץ ועוד אלמנטים

       

עיצוב ושדרוג המרפסת מתאים לכל עונה בשנה ובמיוחד כיף כשבא להתחדש בלי הרבה מאמץ. גם אם יש לכם מרפסת קטנה בתל אביב או מרפסת צמודה לשכנים או לחניה, אפשר ליצור מתחם כיפי ומהמם לישיבה בחוץ. מצאנו 3 טיפים לשדרוג מרפסות ביתיות לגינות מעוצבות.

1. ארגון, סדר וניקיון

אם אין ברשותכם מספיק שטח אחסון בבית ואתם נוטים לאחסן פריטים במרפסת, צריך לדעת שכדאי שהחפצים יהיו לא חשופים ומסודרים במקומות אחסון מאורגנים ונעימים למראית עין.

יש מחסנים בשלל גדלים ובהחלט ניתן למצוא בקלות כלי אחסון. כמובן שגם תמיד אפשר לרכוש ספסל או כיסא ישיבה שמגיע בתוכו עם אזור לאחסון ציוד וכך אנחנו מרוויחים שני שימושים ברכישה אחת.

2. ירוק עולה

כלל מאוד קריטי בעיצוב מרפסת הוא לדאוג שיהיו כלולים בתוכו כל דבר ירוק בדוגמת עציצים, דשא סינטטי , צמחים למרפסת וכו' מהסיבה שגינה על הגג והצבע הירוק מחברים אותנו לטבע ולחוץ ונוצרת תחושה המשרה שלווה ורוגע.

אפשר להניח את העציצים על הרצפה, לשלב במעמד דקורטיבי, לתלות את העציצים בעזרת אדניות או להשתמש באדניות מתאימות על מעקה המרפסת וכ'ו.

3. תאורה ואווירה

ללא ספק אחד הדברים המהנים במרפסת היא האווירה הנעימה שיוצרת מקום שנוח וכיף להיזרק בו. חשוב כמובן לדאוג למקומות ישיבה נוחים כמו ספה, ערסל, נדנדות פופים וכו', כמובן שתמיד אפשר להשקיע במערכת ישיבה שתחזיק לאורך זמן ושתשרוד את תנאי מזג האוויר בארץ.

בנוסף, אין כמו תאורה נכונה ליצירת אווירה מרגיעה. בדרך כלל נעדיף תאורה חמה ורכה (צהובה) או שרשרת נורות (גרילנדה) שבשעות הערב תשרה עלינו אווירה נינוחה, כמובן שתמיד נוכל להשתמש בתאורה סולארית, הנטענת במהלך היום מאור השמש ובלילה נדלקת באופן אוטומטי ובכך נחסוך בחשמל ונשתמש במקור טבעי.

אקססוריז כמו מובייל, פעמוני רוח, כריות, וכו' בוודאי יכולים לעזור בהשראת אווירה מיוחדת ורגועה.

4. בחרו ריהוט נוח ופונקציונלי

הריהוט צריך להיות נוח ועמיד לתנאי מזג האוויר. חשוב גם לחשוב על הפונקציונליות של המרפסת. האם אתם רוצים להשתמש בה לארוחות, ישיבה, עבודה או משחק?

טיפים נוספים:

  • אם יש לכם מרפסת קטנה, השתמשו בריהוט מתקפל או רב-תכליתי.
  • צבעו את הרצפה או השתמשו באריחים כדי לרענן את המראה של המרפסת.
  • התקינו פרגולה או סוכך כדי להגן מהשמש.
  • הקפידו לשמור על המרפסת נקייה ומסודרת.

עם קצת יצירתיות ותכנון, ניתן להפוך את המרפסת שלכם לפינת חמד יפהפייה ופונקציונלית.

לסיום, טיפ רלוונטי לכל עיצוב גינות כלשהן , זה שחשוב לזכור שכשמעצבים את המרפסת על פי העקרונות הללו, כדאי ורצוי לשמור על אחידות והרמוניה מבחינת עיצוב. כלומר, נסו לחשוב איזו אווירה אתם רוצים ליצור במרפסת ולאחר מכן תלכו באותו הקו והקפידו לרכוש או ליצור אלמנטים מתאימים באותו הסגנון.