You are currently viewing צריבה על עץ לשדרוג מראה הפרגולה
צריבה על עץ

צריבה על עץ לשדרוג מראה הפרגולה

תוך שנים ספורות הפכו הפרגולות בארץ לטרנד פופולרי ואהוב, ניתן לראותן בחצרות ובגינות בתים פרטיים, במרפסות של בתים משותפים, על גגות, בפארקים וגני שעשועים, בבתי עסק רבים ובמקומות רבים נוספים. יש מגוון פתרונות להקמת פרגולה חדשה, ניתן לתכנן פרגולות עם עמודים תומכים או פרגולות תלויות המתחברות לקיר תומך, אפשר לתכנן את הפרגולה מעץ מלא העובר עיבודים שונים או מסוגי מתכת כמו אלומיניום או ברזל. עם זאת, בארץ מקובל לתכנן ולבנות פרגולות מעץ מלא כמו אורן, אלון, מייפל, דובדבן, תיק או מהגוני. כדי לשדרג את מראה הפרגולה ניתן לצרוב על העץ וליהנות מעיטורים ופיתוחים מקוריים ומרשימים ביופיים.

אמנות הצריבה על משטחי עץ

צריבה על משטחי עץ שונים נחשבת לאמנות עתיקה ומיוחדת במינה שתחילתה כבר בתקופת הרנסנס. במאה ה- 18 החלו אמנים מאנגליה ומארה"ב, ביניהם ראלף מארשל ורוברט בול לצרוב יצירות מפורסמות על עץ. במאה ה- 19 הומצא חוד הפלטינה שהפך את האמנות לנגישה יותר עבור אמנים וחובבי היצירה, ועם השנים פותחו טכניקות צריבה חדשות ומגוון צבעים באמצעותם היה ניתן לשמור על שקיפות כדי לראות מתחת לציור את המרקם של העץ הטבעי.


עיבוד העץ לפרגולה

כאשר מזמינים עץ לפרגולה ניתן לבחור בין סוגי עץ שונים במבחר גוונים ועיבודים. יש טכניקות שונות לעיבוד העץ לפרגולה, ביניהן שיוף, השחמה, חספוס שטח העץ ליצירת מרקם גס ומעניין, יישון וצריבה. צריבת עצי הפרגולה מעניקה לעץ מראה טבעי, פראי וייחודי, ובאמצעות טכניקות צריבה אמנותית ניתן ליצור דוגמאות מרהיבות ביופיין, את העץ הצרוב צובעים באמצעות דיו מיוחד המחקה את גווני העץ.

אדם המעוניין להקים פרגולה בעלת מראה ייחודי ואמנותי יכול לפנות לאמני עץ, אך אז עליו לשלם סכום לא מבוטל תמורת העבודה. לכן, כדאי לדעת כי כל אדם יכול להשתתף בקורס צריבה על עץ ולרכוש מיומנות גבוהה כדי לצרוב בעצמו ציורים, פיתוחים ועיטורים מרשימים ומקוריים.
  

עיפרון צריבה לעבודות עץ

כדי לצרוב על משטחי עץ שונים יש לרכוש ציוד מתאים הכולל בין היתר עיפרון צריבה חשמלי עם ראשים מתחלפים. כמו כן, יש לרכוש סכין חמה באמצעותה ניתן לצרוב קווים עדינים וצבעי דיו מיוחדים לעץ. באמצעות עיפרון צריבה על עץ ניתן לשלוט בעבודה באופן מוחלט וקל, יש לבחור בטמפרטורה הרצויה ובראש המתאים למלאכה. את העץ יש לשייף לפני תחילת העבודה ולאחר מכן יש לנגב בעדינות את המשטח משאריות נסורת ואבק, לא ניתן לצרוב על עץ מצופה בלכה. בקורס לאמנות הצריבה על משטחי עץ רוכשים טכניקות רבות באמצעותן ניתן לצרוב שלל דוגמאות ועיטורים, הטכניקה הפשוטה ביותר היא להצמיד נייר עם דוגמה מקורית ומעניינת מעל נייר קופי, ולאחר העברת הדוגמה על העץ נעזרים בעיפרון הצריבה, ומסיימים את המלאכה עם צביעה דקורטיבית. 

למידע נוסף על פרגולות היכנסו לכאן >>

כתיבת תגובה