עולם קסום של בידוד חלונות מעץ: מפגש בין מסורת ל יעילות אנרגטית

בבית פרטי הוחלפו החלונות הסטנדרטיים בחלונות מבודדים מעץ. ההבדל הורגש מיידית. טמפ' הבית נשמרה יציבה לאורך כל השנה, ובעלי הבית נהנו מחיסכון משמעותי בעלויות החימום והקירור. בנוסף, רעשי הרחוב כמעט ולא נשמעים, מה ששידרג משמעותית את איכות החיים בבית. מעבר ליתרונות הפונקציונליים, החלונות מעניקים לבית תחושה יוקרתית חמימה ומזמינה, והם משתלבים בצורה מושלמת עם עיצוב הבית גם בחלוף השנים. 

אז מה הסיפור עם בידוד חלונות מעץ? 

חלונות מבודדים מעץ משלבים בצורה מושלמת את הקסם הטבעי והחמימות של העץ עם טכנולוגיות בידוד מתקדמות ויוצרים תוך כדי כך פתרון יעיל וחיסכון אנרגטי לבית.

העץ, חומר טבעי עתיק, ידוע ביכולתו המופלאה לבודד חום וקור. תכונה זו הופכת אותו לחומר אידיאלי לייצור חלונות, המונעים בריחה והכנסת אנרגיה לא רצויה לבית (או במילים אחרות – תורמים רבות ליעילות האנרגטית של הבית). בנוסף, טכנולוגיות בידוד חדשניות משדרגות עוד יותר את יעילותם של חלונות אלו. שימוש בזכוכית מבודדת כפולה או משולשת, הכוללת שכבות גז אציל ביניהן, מונע משמעותית את מעבר החום. בנוסף, ניתן לשלב ציפויים מיוחדים כמו Low-E,  המונעים קרינת אינפרה אדומה, תורמים לחיסכון נוסף באנרגיה ושומרים על טמפ' נעימה בבית לאורך כל השנה.

יתרונות עיקריים של חלונות מבודדים מעץ

לא בכדי נחשב העץ לאחד החומרים הטבעיים האהובים ביותר לשימוש בתחום הבנייה והאדריכלות. העץ מביא אתו לכל חלל בו הוא מתוקן, בין אם כרהיט, או אלמנט אדריכלי – יתרונות משמעותיים, למשל: 

  • בידוד תרמי: עץ הוא חומר מבודד טבעי, המונע מעבר חום וקור, וכך תורם לחיסכון משמעותי בעלויות החימום והקירור.
  • בידוד אקוסטי: יתרון נוסף הוא יכולתם לבודד רעשים.  שילוב של זכוכית אקוסטית עבה, בשילוב שכבות     PVB, וחומרים מונעי רעשים במסגרת החלון, מפחית משמעותית את רעשי הרקע החיצוניים, ומאפשר לכם ליהנות משקט ורוגע בבית ,גם באזורים עירוניים סואנים.
  • מעבר לפונקציונליות המרשימה, חלונות מבודדים מעניקים מראה ייחודי ומרשים: לעץ גוונים חמים וטקסטורה עשירה המשתלב בצורה מושלמת עם כל סגנון אדריכלי ומוסיף טאץ' ייחודי וטעם אישי לכל בית.
  • עמידות: חלונות עץ איכותיים, המטופלים כראוי, יכולים להחזיק מעמד עשרות שנים, תוך שמירה על יופיים ותפקודם.
  • ידידותיות לסביבה: כיום, אין בנייה שאינה משלבת יעילות אנרגטית וחומרים ירוקים וכך גם העץ – הוא חומר מתחדש וידידותי לסביבה התורם לבנייה ירוקה.

** חשוב לציין:

  • מחיר: חלונות מבודדים מעץ אמנם יקרים יותר מחלונות אלומיניום פשוטים, אך היתרונות שהם מביאים והחיסכון בעלויות החימום והמיזוג בחללים בהם הם מותקנים, עולים על חיסרון זה. 
  • תחזוקה :עץ דורש תחזוקה שוטפת, הכוללת צביעה, איטום מחודש, החלפת פרזולים במידת הצורך ועוד. לא כל אחד יודע לעשות זאת בשיטת DIY ולכן במרבית הפעים יש לתאם עם איש מקצוע המתמחה בחלונות שכאלו. 
  • רגישות למים: חשוב לבחור חלונות עץ המטופלים כראוי נגד מים ולחות.

כמה טיפים חשובים:

  • בחרו חברה מוכרת וותיקה: ודאו שהחברה מתמחה בייצור חלונות מבודדים מעץ, ובעלת ניסיון בתחום.
  • דרשו תעודות ואישורים :ודאו שהחלונות עומדים בתקנים בינ"ל לבידוד תרמי ואקוסטי.
  • התייעצו עם מומחה :חשוב לקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לסוג החלון המתאים ביותר לצרכים שלכם, תוך התחשבות במזג האוויר, בגודל החלונות ובסגנון העיצובי של הבית.
  • הקפידו על תחזוקה נכונה: הקפידו לנקות את החלונות באופן קבוע וטפלו בהם לפי הוראות היצרן.

המאמר נכתב ע"י חברת קונטור חלונות ודלתות