You are currently viewing סוגי עצים לעבודות עץ

סוגי עצים לעבודות עץ

פרגולות ודקים הם מבנים חיצוניים שיכולים להוסיף המון לגינה, הן מבחינת הנראות שלה והן מבחינת הפונקציונליות. הדק והפרגולה מעניקים לכם מקום מושלם לבלות בו בחוץ בימים חמימים או בשעות הפנאי, לארח ולמקסם את החלל החיצוני של הבית.

פרגולות ודקים הם מבנים די פשוטים לבניה, כל שעליכם לעשות הוא להצטייד במספיק קורות עץ, מברגה וברגים וכמובן לא יזיק גם ידע וניסיון כדי להבין מה אתם עושים. יחד עם זאת, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגי עצים שמשמשים לעבודות עץ, חשוב לבחור בסוג המתאים ביותר עבור מבנה חיצוני, כדי שתוכלו ליהנות מעמידות גבוהה ומאריכות חיים של הדק והפרגולה.

אילו סוגי עצים מתאימים לעבודות עץ?

כל סוגי העצים מסווגים באופן נרחב לעצים קשים ועצים רכים, מכיוון שהצפיפות היא גורם מכריע במידת חוזק העץ (עצים קשים צפופים יותר מעצים רכים ולכן הם נחשבים לחזקים ועמידים יותר). יחד עם זאת לכל סוג עץ יש את היתרונות והחסרונות שלו שכדאי לבדוק כאשר אתם בוחרים את סוג העץ המתאים לעבודות העץ שאתם מבצעים.

בין סוגי העצים הפופולריים לעבודות עץ חיצוניות כמו למשל בניית דקים או פרגולות, ניתן למצוא את הסוגים הבאים:

  • אורן – ישנם סוגים שונים של עץ אורן המתאימים לבניה, כמו למשל האורן הלבן או האורן הפיני. עץ אורן הוא עץ רך וגמיש ועל כן קל לעבוד ולעבד אותו, יש לו טקסטורה טבעית ומראה אותנטי של עץ, מה גם שניתן לבצע אתו עבודות נגרות עדינות.
  • טיק בורמזי – עץ שומני כך שיש לו תכונות הגנה טבעיות ומגלה עמידות גבוהה. הוא נחשב לסוג עץ מאוד איכותי וגמיש, כך שפשוט לעבוד אתו. הוא מתאים לדקים ופרגולות גם בסביבות לחות יותר מהרגיל ונחשב לעץ יקר יחסית.
  • סיסם – עץ קשה בעל גוון אדמדם וניחוח ייחודי. הוא ממשפחת העצים הקשים ומעט מאתגר לעבוד אתו, מה גם שהוא דורש הרבה ליטוש. במקומות שונים ברחבי העולם עץ זה בעל ערך רב.
  • אלון – עץ האלון שייך למשפחת העצים הקשים, זהו עץ בעל מרקם מיוחד ומראה טבעי. מכיוון שצפיפותו גבוהה הוא עמיד מאוד ואינו נשחק מהר, יחד עם זאת קל לעבוד אתו לעומת עצים קשים אחרים.
  • מייפל – לעץ מייפל יש חוזק רב אך מרקם עדין. הוא קשה ועמיד בפני זעזועים, והוא נחשב גם לקל לתחזוקה וניקוי. נעשה בו שימוש רב לייצור רהיטים ביתיים, אך גם מתאים למבני חוץ בזכות עמידותו.
  • אגוז – עץ אגוז הוא אחד הסוגים הפופולריים והמגוונים ביותר. הוא חזק, קשה ועמיד אך אינו כבד מדי. הוא עמיד גם בפני עיוותים ונחשב לקל לעיבוד. עץ זה נחשב גם ליקר יחסית לסוגי עצים אחרים.
  • איפאה איפאה הוא עץ קשה ועמיד אשר אינו נשחק בקלות. תכונותיו הופכות אותו לבחירה טובה עבור דקים ופרגולות, כמו גם עבור עבודות עץ מסוגים שונים. זהו חומר גלם איכותי אשר דורש כלי עבודה חזקים על מנת לעבד אותו, והוא נחשב ליקר יחסית.

כיצד בוחרים ומאיפה קונים?

כדי לבחור את סוג העץ המתאים לכן יש לקחת בחשבון מאפיינים כמו צבע וגוון העץ, הגוונים משתנים בתאם לסוג העץ, כאשר לכל סוג יש את הגוונים האופייניים לו, מצהבהב, דרך חום אדמדם ועד חום כהה.

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון הם עמידות בעיקר לתנאי חוץ, תחזוקה ועלות, כאשר עליכם לקחת בחשבון מראש את העלות שנגזרת מהבחירה שלכם בסוג עץ כזה או אחר, לאור העובדה שיש עצים שדורשים פחות תחזוקה ושתוחלת החיים שלהם ארוכה בהשוואה לאחרים.

עצים לעבודות עץ ניתן לקנות מחברות שמתמחות בכך, יש לא מעט חברות שמוכרות עצים לעבודות עץ, עליכם רק לשים לב שאתם קונים את סוג העץ המתאים לפרויקט שאתם מבצעים מחברה מקצועית ובעלת מוניטין.

הכתבה נכתבה בשיתוף גיזום פלוס.