You are currently viewing ניהול פרויקטים בבניה – עמוד השדרה של בניית בית

ניהול פרויקטים בבניה – עמוד השדרה של בניית בית

ניהול פרויקטים בבניה הינה אחת המשימות החשובות ביותר שיש בענף הבניה בימינו.
אפשר להתבלבל מכמות הגורמים המעורבים בתהליך, אך ממש כמו בתזמורת, מנהל הפרויקט הוא זה שמנצח על הכל.

אז מה זה בעצם ניהול פרויקטים בבניה?

ניהול פרויקטים בבניה מורכב גם מידע בנדל"ן, גם ידע בתחום התשתיות ובעיקר מניסיון שנצבר בענף הבניה.
זה מתחיל משלב התכנון הכולל תכניות בניה, כתבי כמויות ומפרטים טכניים. זהו שלב קריטי בתהליך, מכיוון שהוא מהווה את שלד התכנית, ועל פיו הולכים לאורך כל הדרך. חשוב שהכל יהיה מדוקדק לפרטי פרטים, ומלווה בשרטוטים והדמיות. בשלב זה נבנית גם התכנית האדריכלית של כל קומות הבניין, של המרפסות  או הגגות, מרתפים במידה וישנם ואפילו של החנייה.

שלב התכנונים הבא בניהול פרויקטים בבניה הוא תכנית הקונסטרוקציה, האינסטלציה והתברואה. בשלב זה מתוכננים יסודות הבניין, העמודים והקורות, תשתיות המים, הביוב והניקוז, חיבורי החשמל והתקשורת, וחיבורי מיזוג האוויר והגז. מפקח ומנהל בניה מיומן צריך להיות בעל יכולת תמרון בין כל הנפשות הפועלות בפרויקט והשלבים השונים בו ויכולת עמידה בזמנים ובתקציב שסוכם מול הלקוח.

ניהול פרויקטים בבניה כולל בתוכו גם חוזים קבלניים מול בעלי המקצוע השונים; נגרי בניין, אנשי אינסטלציה וצנרת, אנשי עבודות הגבס, האיטום והבידוד, אנשי הצבע והטיח, והם גם אנשי התקשורת מול אנשים אלו, ומול הקבלנים הראשיים וקבלני המשנה המספקים את החומרים. ניהול פרויקטים בבניה כולל בתוכו שרשרת ארוכה של קבלנים ראשיים, קבלני משנה, אנשי מקצוע, עורכי דין לכל חוזה וחוזה, וכל אלו מתנקזים אל מנהל הפרויקט. כאשר אתם בוחרים חברת ניהול פרויקטים ובניה, עליכם לעשות סקר שוק מעמיק ולבחור את החברה שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, והאמינה והמקצועית ביותר.
חברת ניהול פרויקטים ובניה עם ניסיון רב, תאפשר גישה לאנשי המקצוע הכי מנוסים ואמינים, ובעלת קשרים לספקים רבים. מפקח בניה טוב וותיק מכיר את מחירי השוק, ויוכל להשיג את המחירים הטובים ביותר, ולאורך שנותיו צבר רשימה אינסופית של אנשי מקצוע.

שלב הביצוע

שלב הביצוע הוא שלב כאב הראש האמיתי. צריך למצוא קבלן שלד ואחריו מגיעה עוד שרשרת ארוכה של קבלנים. יש עבודות איטום רבות שצריכות להיעשות; איטום ספי החלונות, איטום הגגות, איטום ספי הדלתות בין הבית למרפסות, איטום המקלחות. לכל אחד משלבים אלו בעל מקצוע אחר, וכולם צריכים לעבוד במקביל. מפקח הבניה הוא מי שנוכח בעת ביצוע הפרויקט בכל שלב ושלב, ומי שצריך לדאוג לסנכרון בין בעלי המקצוע השונים ושאף עבודה של בעל מקצוע אחד לא תפריע בעת ביצוע עבודה של בעל מקצוע אחר.
חברת ניהול פרויקטים בבניה תבטיח לכם שקט נפשי, ותאפשר לכם להמשיך בחייכם כרגיל בעת בניית הבית שלכם, עם מינימום התעסקות.