You are currently viewing חיפוי עץ או חיפוי בטון מה עדיף

חיפוי עץ או חיפוי בטון מה עדיף

חיפוי קירות הבית מציע המון יתרונות, החל בשכבת בידוד והגנה נוספת ועד מראה אסתטי ודקורטיבי. כיום ישנו מגוון של חומרי גלם שיכולים לשמש לחיפוי הקיר, כשחיפוי בטון וחיפוי עץ הם מהפתרונות הנפוצים והמקובלים הודות למגוון יתרונות.

כדי לדעת מהי האפשרות העדיפה עבורכם, יש לבחון את היתרונות והחסרונות של שתי האופציות.

מה ההבדלים בין שני סוגי החיפויים?

חיפוי עץ יכול לשמש לקירות פנימיים וחיצוניים בבית ולהוסיף נגיעה כפרית וחמימה. העץ הוא חומר גלם טבעי, וישנם סוגים שונים של עץ שמשמשים לחיפוי, כך שתוכלו לזכות להתאמה מלאה עבור הצרכים, ההעדפות, הסגנון ומסגרת התקציב. חיפוי בטון נמצא בשימוש נרחב במבני מגורים מסחר, כבר שנים רבות, ויש לו מוניטין של עמידות, יציבות וחוזק רב לצד מראה אפור ומודרני.

מכיוון שבטון ועץ אלו חומרי גלם שונים בעליל מבחינת הרכב החומר שלהם, אשר מציעים תכונות שונות וביצועים אחרים, כן חשוב לבחון את המאפיינים שלהם, כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר.

עמידות

העמידות של חיפוי עץ וחיפוי בטון משתנה באופן קיצוני, בהתאם לסוג העץ שתבחרו. ישנם סוגי עצים קשים וחזקים יותר אשר יהיו מאוד עמידים, אך ברוב המקרים עלותם גם תהיה גבוהה יותר. עצים רכים יותר יהיו יותר פגיעים לריקבון ולהתפשטות מזיקים, הם מתרחבים ודוהים, ללא התחזוקה המתאימה לאורך השנים וכגודל החשיפה למזג האוויר. לכן נדרשת התאמה בין סוג העץ לבין תנאי הסביבה.

בטון לעומת זאת ידוע כחומר חזק ועמיד יותר בהשוואה לחומר טבעי כמו עץ. למרות שעם השנים גם יכול להיסדק. אך באופן כללי בטון מזוהה עם תוחלת חיים ארוכה יותר והוא עמיד בפני מים, מזיקים ומזג אוויר. יחד עם זאת, אם יבוא היום ותרצו לבצע עדכון או שינוי של החיפוי, חיפוי עץ ניתן לפרק ולהחליף בקלות. לעומת זאת כדי לשבור חיפוי בטון יהיה עליכם להזמין שירות ניסור קיר בטון שעלותו גבוהה יחסית.

חסינות לאש

חיפוי עץ נחשב לדליק יותר בהשוואה לחיפוי בטון למרות שכיום כן ניתן לטפל בעץ עם חומרים ייעודיים שמקטינים את הסיכון. לעומתו, חיפוי בטון פחות דליק כאשר נחשף לאש או לחום קיצוני.

תחזוקה

בעזרת תחוקה מתאימה חיפוי העץ שלכם יכול להחזיק מעמד לאורך שנים, כאשר יהיה עליכם למזער את החשיפה ללחות ולהקפיד על יישום שכבת הגנה שתאטום את העץ מפני נזקי מזג אוויר. כמו כן יש לצבוע את העץ אחת לכמה שנים. יהיו שיראו בכך טרחה, בעוד שאחרים יכולים לאהוב ולהעריך ממש את ההשקעה. כמו כן ניתן לבחור בעצים עמידים שמפיקים שמנים טבעיים שמסייעים לשמור עליהם מפני מזיקים ונזקים באופן טבעי.

התחזוקה של חיפוי בטון פחות מורכבת וניתן רק לנקות עם מים וסבון, מה שמפחית את עלויות התחזוקה שלכם. עם זאת, על הפרק כדאי גם להתייחס לעובדה שעץ הוא חומר טבעי ובר קיימא, בעוד שבטון פחות.

גמישות עיצובית

חיפוי עץ מבוסס על המראה הטבעי האותנטי של העץ אשר זמין בגוונים שונים לבחירה. למרות שהעיקרון דומה, כל סוג עץ מביא אתו משהו שונה ואווירה מסורתית, חמימה וכפרית, זאת למרות שכיום ניתן לשלב את חיפוי העץ בצורה מאוד מודרנית ועכשווית.

חיפוי בטון כבר אינו זמין רק בגוון האפור הקר, אלא שניתן לשלב פיגמנטים של צבע וליצור עיצובים שונים ומיוחדים, החל בעיצוב מסורתי ועד מודרני יותר.

עלויות

אם לוקחים בחשבון את כל העלויות הנלוות לבחירה בחיפוי עץ, כמו למשל תחזוקה, או בחירה בעץ עמיד יותר, העלות תהיה גבוהה יותר לעומת חיפוי בטון. עם זאת ישנם עצים זולים יותר בשוק, מה גם ששילוב פיגמנטים בבטון או גימורים חלקים ואחידים יוסיפו להשקעה הכללית.

בשורה התחתונה מדובר בשתי אופציות נהדרות שלעתים משקפות גישות שונות אך בצבים רבים ניתן לשלב אותן וליהנות מכל העולמות.