You are currently viewing דגשים לצביעת עץ שצריך להכיר

דגשים לצביעת עץ שצריך להכיר

יכול להיות שאתם חושבים שצביעת עץ זו משימה פשוטה, אבל בפועל כאשר אתם צובעים עץ, קל וחומר פרגולה או דק, עליכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. עם קצת סבלנות וטכניקה טובה, תוכלו לצבוע את הדק או הפרגולה שלכם בבית ממש כמו המקצוענים, זו הסיבה שפנינו אל יוסי הצבעי מחברת 'סילבס צבעים' שריכז לכם את הדגשים הבאים שיעזרו לכם להתחיל.

הכנת עץ לצביעה

הכנת העץ לצביעה זהו אחד החלקים החשובים ביותר בעת צביעת פרגולה או דק, לכן קחו את הזמן שלכם ובצעו את הפעולות הבאות:

  • הסירו כל צבע ישן – אם יש שכבת צבע או לכה על העץ בדקו אם עליכם להסיר אותה לפני יישום שכבת צבע חדשה. לא תמיד תצטרכו להסיר את הצבע הקיים, מכיוון שישנם סוגי צבעים המתאימים לצביעה מעל צבע קיים.
  • מילוי ואיטום סדקים – מלאו את כל החריצים והסדקים עם חומר איטום ומילוי איכותי לעץ באמצעות שפכטל גמיש. התוצאה לא חייבת להיות מושלמת כי יהיה עליכם לשייף את העץ בתום התהליך בכל מקרה. המתינו לייבוש מלא.
  • שייפו את העץ עם נייר זכוכית גס או מלטשת – התחילו לשייף את האזורים שאטמתם עם חומר מילוי וצרו תחושה אחידה. השתמשו בנייר זכוכית עדין לגימור חלק והקפידו להסיר כל חומר איטום או צבע מיותר.
  • נקו אבק עם מטלית או שואב אבק – אם יש לכם שאב אבק פשוט שאבו את העץ ביסודיות ולאחר מכן נגבו את המשטחים עם מטלית לחה. המתינו לייבוש מלא של העץ, ונקו סביב עם שואב אבק או מטאטא כדי להכין את העץ לצבע או פריימר.
  • כסו אזורים שאינכם רוצים לצבוע – כסו אזורים שלא תרצו לצבוע באמצעות נייר דבק. ישנם ניירות דבק ייעודיים אשר ייצמדו לעץ, יהיה קל להסיר אותם בסיום והם ימזערו את חלחול הצבע לאזורים שאינכם רוצים לצבוע.
  • יישמו שכבת פריימר – פריימר יעזור לכם להשיג מראה אחיד וכאשר אתם משתמשים בו עקבו אחר הוראות היצרן כדי לדעת כמה שכבות עליכם לצבוע, כמה זמן לחכות בין שכבה לשכבה או עד שיתייבש ויהיה אפשר ליישם מעליו צבע.

צביעת העץ

אחרי שהקדשתם זמן לבצע את עבודת ההכנה כנדרש, הגיע הזמן לצבוע. כדי שהתוצאה תהיה מיטבית עקבו אחר השלבים הבאים:

  • בחרו את סוג הצבע – בחירת הצבע צריכה להתבצע בהתאם לאופי הפרויקט. דק או פרגולה אלו משטחים חיצוניים ולכן דורשים צבעים ייעודיים. כמו כן תוכלו לבחור בצבע עם גימור מט או מבריק.
  • השתמשו במברשות באיכות גבוהה – בכל צבע שתבחרו אל תתפשרו על איכות, הן של הצבע עצמו והן של המברשות. איכות באה לידי ביטוי בביצועים טובים יותר, ובתוצאות הרבה יותר מקצועיות.
  • התחילו לצבוע – טבלו את המברשת בצבע שבחרתם וסחטו אותה כנגד הדלי. יישמו את הצבע בצורה שווה בעזרת משיכות קצרות מחלקו העליון של העץ וכלפי מטה, במידה ואתם צובעים פרגולה. חזרו על פעולה זו עד שקטע העץ שאתם צובעים מכוסה היטב.
  • עבדו לפי הוראות היצרן – המתינו לייבוש מלא של הצבע לפני שתיישמו שכבה נוספת ותמיד עבדו לפי הוראות היצרן שמופיעות על האריזה.

שכבת איטום או הגנה

ברוב המקרים, כאשר צובעים פרגולה או דק, יהיה צריך גם לכה, סילר או כל חומר איטום שישמר את הצבע ויחדור לעומק העץ על מנת לספק הגנה נוספת מפני מים, בלאי, מזיקים, עובש, תנאי מזג אוויר וכדומה. שימו לב ששכבת ההגנה שאתם בוחרים מקיימת אינטראקציה טובה עם הצבע שבחרתם.

ברוב המקרים יהיה עליכם ליישם כמה שכבות כדי להשיג את המראה הרצוי, גם כאן עליכם לעבוד לפי הוראות היצרן.